Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur öppna Performa 6200?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-15 21:39

Jag måste komma åt hårddisken i en Performa 6200. Att ta bort fronten och baksidan samt dra ut moderkortet var ingen match men hur får man av toppen eller botten? Jag vill minnas att det fanns något trix men kan inte komma ihåg det isf.

Vinkelslip, yxa eller dylika redskap känns lockade men jag tror att ägaren inte hade uppskattat det.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-15 21:58

Om jag kommer ihåg rätt så räcker det att ta bort fronten, hårddisken sitter under floppyn på en släde.

På All-in-one Performa 5200 mfl sitter den bak istället, under mammakortet och då räcker det med att ta bort bakstycket.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-07-15 22:02

Japp, den sitter under diskettstationen. Man får dock skruva bort en liten plåt också.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-15 22:03

Jepp, jag kom ihåg rätt (tjuvtittade i Apples Take-apart manual). Tjorvar det kan jag maila den åt dig (2,9Mb)

  • Medlem
  • 2003-07-15 22:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Om jag kommer ihåg rätt så räcker det att ta bort fronten, hårddisken sitter under floppyn på en släde.

Så rätt du hade, den var täckt av en plåt så jag såg den inte. Jag trodde att den skulle sitta mitt i åbäket. Tack för hjälpen du besparade mig en massa bök.

1
Bevaka tråden