Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker någon som kan bygga/utveckla en webbaserad funktion

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Kommer inom kort att börja sälja mobil-skal med tryck, kunden ska alltså kunna beställa tex ett iPhone fodral med eget tryck.
Man skulle kunna göra det enkelt genom att kunden efter beställning helt enkelt mailar bilden märkt med ordernummer.

Men funderar om man inte kan bygga någon snygg webbaserad lösning för detta, så man tex laddar upp bilden och sedan ser
den på ett simulerat skal. och där man man sedan välja placering, rotera, anpassa storlek osv. Kanske tom. möjlighet att lägga
in egen text mm.

Ja ni förstår säkert lite vad jag är ute efter, vart hittar man någon som kan göra detta eller någon liknande ?

Everstuff - Mobiltillbehör - iPhone - Samsung

Tittade runt lite, ser att det finns en "liknande" funktion här iphonebutiken.se/skaldesigner-p235.html?id=362762
Något åt det hållet, fast kanske bättre

  • Medlem
  • Sverige
  • 2012-12-06 00:26
Ursprungligen av everstuff.se:

Popdevelop – A developer team from Malmö, Sweden har "byggt" WeSkins om jag fattat det rätt, du kan ju alltid fråga offert

och här är en till liknande
Designa ditt eget iPhone 5 skal - StickerApp

Måste bara hitta nån som kan bygga det ?

Har tyvärr inga tips, men återkom gärna och berätta vad du hittar och hur du löser det hela.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-05 17:21

Bara så du vet så kommer detta inte bli en billig lösning.

Jag hade räknat på från 150 timmars arbete beroende på hur avancerad lösning du vill ha och hur mycket material du ska kunna erbjuda dina kunder.

Får du offert på en timpenning <500:-/h "vitt" så kan du vara nöjd.

Oj det var inte dom svaren jag hade hoppats på
Känns som det borde finnas mer eller mindre färdiga lösningar för detta, frågan är hur man hittar dom.

Har snickrat på en liknande grejj tidigare med "editerbar bilduppladdning"
frågan är bara hur du vill att det skall fungera, du måste ge en riktig spec. på vad du vill ha

men viktigaste frågan är, vad har du för budget ? det tar ju ett par timmar att snickra ihop en sån här tjänst

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-12-05 21:41

Varför inte bara leta upp en färdig lösning du gillar och hör med ägarna om du kan köpa lösningen av dem alt. be att få kontakt med den som tagit fram den.
Att svenska firmor (dina konkurrenter) inte vill vara hjälpsamma på den punkten kan jag förstå, men hitta nån i Storbritannien eller nån annan fjärran marknad där du inte konkurrerar. Kanske rent utav dra fördel av det hela, dela på framtida kostnader osv.
Plus att du kan prova tjänsten, beställa och se hur det funkar idag.

/Mina två öron

Finns ett företag i England som du kan inleda ett samarbete med, så är saken klar!

Rätt pinsamt att läsa alla stavfel och att du ska lansera detta på en hemsida. Kunder vänder företag som misshandlar svenskan ryggen och letar vidare efter en mera seriös aktör.

1
Bevaka tråden