Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig bild

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 19:03

Jag cyklade omkull (när jag väjde för en lastbil) och hade då min PB liggande i ryggsäcken i viloläge.

När jag kom hem så såg jag att ramen fått sig en spricka, vilket inte är så farligt just nu. Däremot är bilden framför allt rosa/lila, det vibrerar och vandrar ränder över hela skärmen. Kopplar jag in tv:n på s-video ut så är där bra bild. Har inte möjlighet att kolla på den externa skärmkontakten förrän imorgon.

Är det någon som har någon idé vad det kan vara, framför allt till att börja med om det är hårdvaru eller mjukvaru relaterat. Tack på förhand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 20:07

Det lär nog med största sannolikhet vara skärmen som gått åt fanders.
Speciellt eftersom det är bra bild när du kör tv-out. Det innebär ju att grafikkortet och datorns övriga delar fungerar och kan producera en bra bild.
Skärmen på själva datorn verkar dock inte ha överlevt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 20:13

Det är inte så bra. Får se vad försäkringsbolaget har att säga. Några andra förslag, bara utifall att?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 21:27

Har du prövat att starta om den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 21:34

Många gånger hittills. Ser likadant ut hela tiden. Tog skärmdumpar, men de ser normala ut på en fungerande dator. Jag antar att du har korrekt med att skärmen gått sönder. Hade hoppats det skulle vara mjukvaru- och inte hårdvaru-relaterat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 21:38

Jag är ledsen för din skull.
Det var verkligen inte kul att din dator ska gå sönder för en sådan skitsak (iofs bättre än att bli påkörd).
Antar att det kan falla under någon form av hemförsäkring men du kommer nog ändå gå med rejäl förlust på denna incident.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 22:14

Jo tack. Det förstod jag nästan så fort jag fällde upp datorn. Tack för hjälp och omtanke!

1
Bevaka tråden