Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudproblem i xbmc

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

av någon anledning så strular ljudet i xbmc för mig.
provat både eden och frodo.

har inte riktigt kunnat härleda det till något särskilt tyvärr.

verkade först som om när jag startade en film med dolby digital-ljud att det började låta som någon borrar i betong eller som ljudet från "myrornas krig" på tv förr i tiden.

men sedan märkte jag att det även uppstod på DTS ljud (och DTS-HD).

och ibland (efter detta har inträffat) så står det "failed to initialize audio device" eller något liknande och då är det inget ljud alls.

och för att bli av med problemet har jag heller inte riktigt listat ut hur jag ska göra.

sist fick jag avinstallera xbmc, men när jag installerade det igen så fick jag felmeddelande att xbmc var skadat och att jag skulle lägga det i papperskorgen.

då fick jag gå in i gatekeeper och tillåta alla för att kunna starta det (men kunde ställa tillbaka det till standard i gatekeeper igen efter första starten)

men så nu är jag alltså tillbaka till ljud-problemet..

någon som vet vad det kan bero på och hur jag löser det?

alla dessa filmer jag har provat nu har alltså aldrig tidigare haft ljudproblem (har kollat på dem dels i VLC men även i XBMC på ATV2 och även i min gamla mediaspelare boxee box med felfritt ljud)

så verkar ju som om det är något med just min installation av xbmc på min mac mini kopplad till förstärkaren.

Senast redigerat 2012-12-01 14:49

nu verkar det fungera bättre av någon anledning.

det enda problem jag har just nu är att jag inte får DTS-HD när jag spelar upp filmer som har det..

någon som vet vad detta kan bero på?

vad jag läst mig till så ska XBMC stödja detta (version eden kör jag som sagt).
och min förstärkare stödjer detta och jag har kört DTS-HD ljud innan med samma filmer (dock från en boxee box då)

1
Bevaka tråden