Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RAR-filer packas upp automatiskt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-04 14:35

Hej,

har sedan en tid problem med att RAR-filer packas upp automatiskt utan att jag så önskat. Filerna packas upp och originalmappen lägg i papperskorgen. Trodde först det var en bugg i uTorrent men efter att ha provat Transmission kvarstår problemet.

Någon som har en idé hur jag ska komma tillrätta med detta. Finns inget att läsa om något liknande och jag är lite orolig att det kan vara någon slags malware som ligger och lurar.

Tacksam för alla typer av tankar och idéer.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-12-04 15:37

Det finns en inställning i Safari om att automatiskt öppna säkra filer eller något liknande.
Känns lite långsökt, men testa bocka ur den?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-04 15:39

Du får ju en fråga om vad som ska ske med filen när du tankat ner. Antingen spara filen, eller packa upp med lämpligt program.

Använder du något form av RSS-program för att ta hem dina .torrent-filer automatiskt?

Jag kör Automatic från Coding.curious. Det programmet har en standardinställning som gör att nedladdat content automatiskt packas upp om det ligger i ett känt arkivformat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-04 16:30

Hej,

tack för era svar. Använder precis som du maskh Automatic, hade ej sett under de avancerade inställningar att det fanns val där för hur RAR-filer skulle hanteras. Hittade även en inställning i Transmission som kanske ställde till det.

Jag hoppas det ska funka nu.

Återigen, tack för era svar.

1
Bevaka tråden