Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte nå bildbibliotek från Finder eller annan programvara

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sölvesborg
  • 2012-12-03 13:09

Hej alla

Jag undrar om det är något problem med mitt bildbibliotek då jag inte kan nå den via Finder eller andra program.

Det började med att jag skulle ladda upp bilder via Firefox till en webbsida och jag gjorde som jag brukade göra: gå till Bilder och sedan till bildbiblioteket, men där såg jag istället för mina händelser, ansikten m.m., själva filstrukturen. Jag kunde inte längre komma åt bilderna.

När jag sedan öppnar Finder och går till bildbiblitoteket så är det nu en ikon som tar mig till iPhoto istället. Jag tror det beror på uppdateringen som skedde i 9.3 som skapade den där "unified photo library" som skapade om hela mitt bildbibliotek.

Någon som känner till detta och om man kan fixa till detta?

Jag kör den senaste versionen av iPhoto (9.4, tror jag), Lion på en iMac 2011.

Det äldre sättet innebar att det låg "lösa" bilder i ett vanligt mappsystem i Finder.

Det nya är att detta mappsystem ligger dolt inuti ett s k paket.
iPhoto '08: Hitta dina bilder i Findern | Feber / Mac

  • Medlem
  • Sölvesborg
  • 2012-12-03 15:08

Men då är jag lite förvirrad. Jag köpte min iMac förra året som då hade iLife '11 med iPhoto 9 på. Där kunde jag komma åt händelser via typ Firefox eller Finder. Det är i och med 9.3 som det har blivit så. Länken talar om iPhoto '08 och är inte det en äldre version?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-12-03 16:47

Lösningen är att du får exportera de(n) bild du vill använda utanför iPhoto.

Ett steg extra, men när du lärt dig kommandot och ställt in inställningarna så går det fort.

En fördel är dock att du får möjligheten att ta bort platsinformation och ev. nyckelord.

1
Bevaka tråden