Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värme och grafikproblem på Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-12-02 20:35

Hej har fått ett stort problem med min macbook pro 15" senaste dagarna.
det är så att helt plösligt blir den så varm så datan stänger av sej bara slocknar.
sen delar sej själva skrivbordet sej så det blir en svarta rand i mitten på skärmen.
ena stunden kan skärmen bara blir randig har tagit fotot på detta för att visa till apple butiken som har service.

varje gång detta händer så måste jag trycka ner start kanppen.visa gånger piper det

har formaterat om den har bara systemet på så det är inget annat som stör den.

den är bara 1/5 år gamal men garatin är ju bara på ett år

gjort testerna med skivvertyget men den säger att det den testar är ok.

kan det vara grafikkortet på den som inte mår bra?

Grafikkortet troligt ja om du ser svart rand annars något annat i den som är kass, byt ut på garanti.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-12-03 15:02

hej garantin är slut den är 1/5 är gammal garanti är väl bara ett år så den är 5 månader för gammal då.
frågan är vad det kostar att laga den?

jag gjorde någon omställning som jag läste på nätet man kunde göra ror det hete wdram eller något
man höll ner 4 tangenter på datan vet ej om det hjälper ska testa när jag kommer hem.

Är det 1år apple garanti eller svensk köplag då går efter när du säger att garantin gått ut?

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-12-03 17:15

står på kvittot 1 år köpt den på macforum i göteborg

Hur gammalt är 1/5 år? En femtedels år?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-03 18:27

Du får gå in på macforum och skicka den på ett kostnadsförslag. Alltså att butiken får skicka den på service och där servicen återkommer med en offert beträffande vad det kostar att reparera datorn.

Apple har 1 års garanti och det finns 3 års reklamationsrätt i Sverige. Men detta handlar inte om någon reklamation då det är första felet? Har datorn varit inne på reparation tidigare på macforum?

(Garanti och reklamationsrätt är två helt olika saker)

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-12-03 19:04

nä har aldrig haft den på service .vet du vad detta gör någon sa jag skulle testa att återställa nvram/pram

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-12-04 17:37

hej idag låste den sej igen kunde inte avsluta något enda sättet va att hålla ner startknappen då fick jag hel grå skärm hände inget mer sen utan den blev varmare och varmare.men när jag återställde nvram/pram så startade den om riktigt igen kan det vara hårddisken som är dålig? eller är det ännu värre saker som är dåligt

1
Bevaka tråden