Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mbp 13" hittar inte nyinstallerad hårddisk (seagate xt)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-01 13:18

Jag har en bättre begagnad MBP 13" (2.26 GHZ Intel Core 2 Duo) som har en för liten och långsam hårddisk. Jag kollade på Macupgrades och såg att denna disk skulle passa min dator:

Seagate Momentus XT 7200RPM 750GB SATA 600 2.5" 32MB HYBRID 8GB SSD - Upgrade Your Mac

Jag hittade inte exakt denna på webhallen, men köpte denna som verkar i princip identisk men en senare version

Seagate Intern Hårddisk Momentus XT 7200.1 750GB SATA 2.5" (32MB Cache / 7200RPM) (Hybrid 8GB SSD) S - WEBHALLEN.com

Jag antog att den skulle fungera men när jag installerade den så hittades den inte av min dator.

Har jag gjort något fel i installationen (följde en bra guide så det kändes väldigt enkelt och rakt på) men den nya disken har en extra ingång ser jag, som den som satt i inte har. Är det någon här som har erfarenhet av installera en likadan hårtddisk. Jag köpte denna pga de kombinerade stor hårddisk med SSD, men kanske måste man göra något extra för att använda SSD??

  • Medlem
  • 2012-12-01 14:07

Du måste formatera den i Skivverktyget. Vad har du för version på OS X?
10.7 eller 10.8 - Tryck ned cmd + r vid uppstart, gå in i Skivverktyg och formatera disken som HFS+.
10.6 eller tidigare - Sätt i CDn, starta upp med alt nedtryckt, välj Skivverktyg i installationsprogrammet och formatera som HFS+.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-01 15:22

Tack, fick det funka nu !

1
Bevaka tråden