Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna program såsom Spotify och Chrome

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör med OS X 10.8.2, med en MacBook Pro från 2009. Jag kan inte öppna program som t.ex. Google Chrome och Spotify, dom "studsar några gånger" nere i docken, men sen händer inget mer.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-01 00:34
Ursprungligen av Patrick Danielsson:

Jag kör med OS X 10.8.2, med en MacBook Pro från 2009. Jag kan inte öppna program som t.ex. Google Chrome och Spotify, dom "studsar några gånger" nere i docken, men sen händer inget mer.

Har du startat om? Reparerat diskbehörigheter?

Ursprungligen av kenjon:

Testa med annan användare.
Kör Combouppdateringen.

Det fungerar på en annan användare.

Har uppdaterat allt som går att uppdatera.

Ursprungligen av 20hz:

System preference > Security & Privacy > General och slå på allow applications downloaded from: anywhere.

Det var redan inställt.

Ursprungligen av Gordy:

Har du startat om? Reparerat diskbehörigheter?

Har reparerat diskbehörigheter, men hjälper inte det heller.

Har startat om den flera gånger, ska prova att reparera diskbehörigheter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-01 04:06

System preference > Security & Privacy > General och slå på allow applications downloaded from: anywhere.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-01 09:00

Testa med annan användare.
Kör Combouppdateringen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-03 18:20

Kör Combouppdateringen. Finns på Apples hemsida under Support.

OK, jag ska prova den, dock borde den väl komma upp i App Store kan man tycka isåfall?

Det verkar inte heller fungera att öppna programmen om man är en annan användare, jag trodde bara det.

Ursprungligen av Patrick Danielsson:

...dock borde den väl komma upp i App Store kan man tycka isåfall?

Nej, det gör den inte.

En s.k. combo-uppdatering innehåller alla uppdateringar som har varit "längs vägen".

Om vi tar 10.8.2 Combo som exempel, så innehåller den både 10.8.1- och 10.8.2-uppdateringarna. Och om man tar t.ex 10.7.5 Combo, så innehåller den både 10.7.1-, 10.7.2-, 10.7.3-, 10.7.4- och 10.7.5-uppdateringarna.

Ibland kan det hjälpa att installera en "combo", även om man redan har den aktuella versionen. Om du har tur så ersätter den någon trasig systemfil som den "vanliga" 10.8.2-uppdateringen inte rörde.

Men du måste ladda ner uppdateringen manuellt från Apples hemsida.
OS X Mountain Lion Update v10.8.2 (Combo)

TACK, det hjälpte

1
Bevaka tråden