Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej Itunes 11

Tråden skapades och har fått 150 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-11-29 23:09

Jaha, var är "Enheter" fliken?

Om alla kollar på demofilmen så kan vi slippa en del rundgång här i trådarna.
Apple

Enormt buggig alpha-kvalitets release.

- Sökning är löjligt långsam med ett stort bibliotek, vilket det inte var med 10.X.
- Jag kan inte längre lägga till filer i mitt bibliotek, de hamnar i bibliotekets xml-fil i ~/Music/ men dyker aldrig upp i själva UI:t.

Ursprungligen av _Henrik_:

- Sökning är löjligt långsam med ett stort bibliotek, vilket det inte var med 10.X.

Låter illa, har 1100 album så det blir nog till att vänta in nästa version... ska dock ta och testa elvan lite på min vidsidanomdator.

Ursprungligen av Mutant:

Låter illa, har 1100 album så det blir nog till att vänta in nästa version... ska dock ta och testa elvan lite på min vidsidanomdator.

Har själv just nu 2796 album, 53201 låtar och inga problem med att det går långsamt.
Sökningarna sker så fort det bara går.

Ursprungligen av keptang:

Har själv just nu 2796 album, 53201 låtar och inga problem med att det går långsamt.
Sökningarna sker så fort det bara går.

OK, kanske inte är så illa som det låter på folk. Tänker dock utvärdera och skynda långsamt, iTunes är väldigt värdefullt för mig.

FWIW, jag har ungefär 5000 album lagrade på en NAS. Sökning var blixtsnabb med 10.x. 11 är Beachball City.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-02 22:16
Ursprungligen av _Henrik_:

FWIW, jag har ungefär 5000 album lagrade på en NAS. Sökning var blixtsnabb med 10.x. 11 är Beachball City.

Hur har användare som upplever iTunes 11 snabbt sitt media? Kan det vara så att ex NAS-volymer hanteras sämre med nya versionen av någon anledning?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-02 22:30
Ursprungligen av Erik.dv:

Hur har användare som upplever iTunes 11 snabbt sitt media? Kan det vara så att ex NAS-volymer hanteras sämre med nya versionen av någon anledning?

Hur ska det kunna spela någon roll för hanterar inte iTunes musiken som en databas?
Att den inte söker fysiskt på NAS:en utan det är i databasen den söker samma som i iPhoto?

Hatar att cover flow är borta. HATAR...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-29 23:31

Äntligen en köfunktion! Har tidigare varit tvungen att använda Spotify ganska mycket även för låtar jag har lokalt p.g.a. att denna funktion fattades.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-29 23:59
Ursprungligen av Rajje:

Äntligen en köfunktion! Har tidigare varit tvungen att använda Spotify ganska mycket även för låtar jag har lokalt p.g.a. att denna funktion fattades.

Det gick väl att lösa tidigare (innan iTunes 11) genom att skapa en spellista, i vilken man la de låtar man ville köa för uppspelning...!?

Eller har jag missat något...?

  • Medlem
  • 2012-11-29 23:33

Min iPhone dök upp bredvid iTunes store.

Jätteskönt att äntligen ha en kö-funktion i iTunes, men... Är det bara jag som inte hittar rätt inställning eller går det inte längre att se albumomslag i låtlist-läget? Jag har gått igenom alla menyer som jag kan hitta men förstår inte hur jag ställer in det, om det är möjligt. Det närmaste som jag har kommit är att gå in i artistliste-läget, men det fungerar inte riktigt som jag vill ha det.

Remote-appen har också uppdaterats. Ikonen fick samma färger som appikonen på Mac. Gillar inte nya ikonen. Har inte kollat in iTunes11 än, gör det imorgon

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Remote-appen har också uppdaterats. Ikonen fick samma färger som appikonen på Mac. Gillar inte nya ikonen. Har inte kollat in iTunes11 än, gör det imorgon

Ja med

Fruktansvärd i mitt tycko! Gillade det raka i förra versionen. Blir att återgå..

Då väntar vi bara på Music Match så kanske man kan fundera på att börja använda Itunes

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-30 02:35

Haha...det är lika varje gång folk uppdaterar UTAN att ta reda på förändringarna och klagas det i vanligt ordning
Och om ni inte kan ta reda på förändringarna VÄNTAR man till andra testat och gett sitt omdöme.

Jag bara älskar nya iTunes,fan så mycket snabbare,snyggare gränssnitt,mini spelaren som jag väntat på den.

Hur ser man hur många gånger en låt har spelats i ny Itunes. Nu när man öppnar ett album så ser man en snygg låtlista men jag skulle gärna vilja se hur ofta jag har spelat varje låt. Vet någon om det går att ställa in?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-11-30 09:18
Ursprungligen av Taccarino:

Hur ser man hur många gånger en låt har spelats i ny Itunes. Nu när man öppnar ett album så ser man en snygg låtlista men jag skulle gärna vilja se hur ofta jag har spelat varje låt. Vet någon om det går att ställa in?

Du hittar det i låtlistan, under rubriken "Spelningar". Ser du inte den rubriken kan du högerklicka (alternativt ctrl+klicka) på tabellrubrikerna för att kontrollera vilka tabellkolumner du vill se.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-11-30 12:07
Ursprungligen av jahve:

Du hittar det i låtlistan, under rubriken "Spelningar". Ser du inte den rubriken kan du högerklicka (alternativt ctrl+klicka) på tabellrubrikerna för att kontrollera vilka tabellkolumner du vill se.

Vet du/någon om det går att få dit den informationen även här?

Ursprungligen av Adzam 1:

Vet du/någon om det går att få dit den informationen även här?

[ATTACH="CONFIG"]36706[/ATTACH]

Det var där som jag var ute efter när jag frågade. I den vanliga låtlistan ser man antalet spelningar men den är inte så kul att bläddra i då man gärna vill se albumen.

PS. Förövrigt gillar jag att du har Sufjans finfina Julbox. Beställde nyss hans nya samling med 5 nya EP och omistliga gnuggtatueringar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-12-02 19:04
Ursprungligen av Taccarino:

Det var där som jag var ute efter när jag frågade. I den vanliga låtlistan ser man antalet spelningar men den är inte så kul att bläddra i då man gärna vill se albumen.

PS. Förövrigt gillar jag att du har Sufjans finfina Julbox. Beställde nyss hans nya samling med 5 nya EP och omistliga gnuggtatueringar

Nä precis. Hoppas det ordnas till i en framtida uppdatering.

O ja, ingen jul är komplett utan Sufjan! Och ja, den nya samlingen är fantastisk den med.

Jag blir förvånad över hur många som säger att det "äntligen finns en köfunktion".

Alla ni måste ha missatiTunes DJ, som har funnits i iTunes i flera år.

Jag saknar iTunes DJ nu, och tycker att nya "Up Next" är sämre än iTunes DJ, men man vänjer sig säkert snart.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag blir förvånad över hur många som säger att det "äntligen finns en köfunktion".

Alla ni måste ha missatiTunes DJ, som har funnits i iTunes i flera år.

Jag saknar iTunes DJ nu, och tycker att nya "Up Next" är sämre än iTunes DJ, men man vänjer sig säkert snart.

Jag kände till iTunes DJ men gillade det aldrig riktigt, Up Next tycker jag verkar mycket bättre, det lilla som jag har sett och testat av det.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-30 08:58

Grammatikfel...
Det heter "var du var", inte "vart du var".

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-30 09:00
Ursprungligen av AndyK:

Gramatikfel...
Det heter "var du var", inte "vart du var".

Stavfel...
Det stavas "grammatik", inte "gramatik".

"icloud kommer ihåg vart du var i en film eller tv-serie." Ni måste väl ändå menat "var" i filmen, Inte "vart"?

Bevaka tråden