Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPrint-kompatibel skrivarmiljö

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt en HP LaserJet Pro m401a som är helt utan nätverk. USB-port direkt in till datorn.
Jag har hört att det skall gå att köpa en "printserver" som ett litet tillägg som jag kan plugga in i skrivaren för att få en trådlös uppkoppling mot den.
Vilken printserver skall jag köpa som är kompatibel med AirPrint?

de flesta nyare printservrar är kompatibla med skrivaren, men jag hittar ingen som funkar med AirPrint.

Hur skall jag göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-29 11:47

Dockland,

Kanske en xPrintServer från Lantronix skulle passa Dig!?

En film:

En länk till Svensk leverantör:

www.mbg.se

..åsså en handbok:

xPrintServer Manual

Lycka till!!

Tack. Hur mycket kostar den? Jag kan tänka mig att lägga 200-300:- ungefär.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-29 20:59
Ursprungligen av Dockland:

Tack. Hur mycket kostar den? Jag kan tänka mig att lägga 200-300:- ungefär.

De har tre modeller, mellan 900 och 1900 ungefär.

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-11-29 13:02

Jag kör handyPrint. Funkar kanonbra och är en billig lösning. Du får dessutom testa innan du köper.
handyPrint (AirPrint Activator) « Netputing

Detta förutsätter dock att skrivaren är ansluten till en mac som är igång. Sen kan du skriva ut från vilken mac/ipodukt du vill.

Nej. Det fungerar inte för mig. Den skall inte vara beroende av att någon annan dator är igång.

Om du har en Airport Extreme eller Express så kan du koppla in skrivaren i denna med USB

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Om du har en Airport Extreme eller Express så kan du koppla in skrivaren i denna med USB

Detta sätt är inte kompatibelt med AirPrint från iOS-enheter... Men från valfri dator funkar det.

Ursprungligen av suddgummi:

Detta sätt är inte kompatibelt med AirPrint från iOS-enheter... Men från valfri dator funkar det.

Okidoki.

Tack. Jag avstår då. Jag kör ju ändå in allt i Dropbox, så där kan jag printa från. Tack ändå alla för svar.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-11-30 08:13

Bara en reflektion, om nu AirPrint ändå var en i alla fall trevlig faktor, varför undersökte du då inte vilka skrivare som hade det innan köp? Kanske gått att hitta motsvarande skrivare med AirPrint för samma pengar eller obetydligt mer tänker jag ...

EDIT: För 300:- mer har Dustin HP:s "större" modell och "storebror" till din skrivare med nätverk samt AirPrint
HP LASERJET PRO 400 M401DN | Dustinhome.se

Anledningen till skrivarvalet var att jag fick en sprillans ny HP m401a (felköp av IT-avd) för ett par hundralappar (ord pris ca 2500:-) Jag skulle aldrig skaffa en skrivare om inte detta tillfälle dök upp.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-12-03 18:52

Cool. Funkar den routern med comhems koaxial-kabellösning?

Ursprungligen av mcrj:

Jag kör med usb-skrivarporten på min router

ASUS RT-N56U Trådlös N-router med dual band och dubbla USB-portar!

Ursprungligen av Dockland:

Cool. Funkar den routern med comhems koaxial-kabellösning?

Alla routers fungerar med comhems lösning.
Du måste bara stänga av NAT i comhem router-modem.

aha, jag måste alltså ha två routrar?

Ursprungligen av Dockland:

aha, jag måste alltså ha två routrar?

Nej. Comhem-modemet man får kan innehålla router (gör det i stort sett alltid nu), denna stänger man av och kopplar på sin router i en av portarna.

Okej. Jag drar ut strömmen ur comhemmodemet alltså? Men hur funkar det då med signal och så. Funkar detta trots comhemmodemet är strömlöst?

Inte göra det hela strömlöst.
Stänga av router-funktionen i comhem-modemet.

Okej, tack. Det blir lite dyrt och omständigt. Men tack ändå.

1
Bevaka tråden