Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Många yngre barn har egen mobil

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äh, mitt barnbarn ska få en Iphone i julklapp. Han är då 1 år och 3 månader:)

Min hund har en egen iphone!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-11-28 09:35

Det framgår inte i artikeln hur mycket som är just avlagda prylar vilket hade varit intressant att se.

Min 3-åriga dotter har fått min avlagda android-platta och en laptop.
Plattan är mest intressant, datorn vill hon bara se på film på.

Häromdagen hade hon lyckats klicka fram något ingame-köp och undrade hur hon kom vidare, så nu är inköp spärrat på den

Ursprungligen av Json_81:

Det framgår inte i artikeln hur mycket som är just avlagda prylar vilket hade varit intressant att se.

Min 3-åriga dotter har fått min avlagda android-platta och en laptop.
Plattan är mest intressant, datorn vill hon bara se på film på.

Häromdagen hade hon lyckats klicka fram något ingame-köp och undrade hur hon kom vidare, så nu är inköp spärrat på den

Nä det framgår inte av undersökningen heller tyvärr, håller med om att det hade varit intressant. Jag hoppas någonstans att de flesta yngre barn har just ärvda grejer. Verkar vettigast med tanke på vad sådana här grejer ändå kostar och hur lätt de kan gå sönder.

jag tror att det är rätt många avlagda grejer. I mitt fall med mitt barnbarn så är det alltså fråga om min gamla 3GS som köptes på dag 1 när den släpptes. Den har sedan dess gått vidare till min son och tillbaka till mig när han fick min 4:a och jag har använt den som jobbmobill istället för min HTC (som jag ogillar) men nu är batteriet dåligt så den blir perfekt till minstingen för att lyssa på "tubbies" på egen telefon istället för att riskera mammas eller pappas telefoner:)

Edit: 4S:en gick till min yngsta son och jag fick hans gamla 4:a i utbyte:)

Senast redigerat 2012-11-28 10:49

Min 12 år yngre syster går i mellanstadiet, och det är läskigt hur många ungar idag som faktiskt har nya telefoner, syster berättade om en klasskamrat som hade "fått sin ajfån 5!"
Detta var dagen efter släppet!

Flertalet ungar hade ju Facebook innan dom fick (är väl 13års gräns), och helt plötsligt fick ju mobbning en annan innebörd!

"På min tid" så fick man ju nöja sig med farsans gamla Ericsson 337, den kunde man ringa ifrån!
(Och byta antenn till en blinkande!)

"På min tid" fick man ha med sig tioöringar i fickan och ringa från en telefonkiosk!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2012-11-28 15:06
Ursprungligen av johan_tanying:

"På min tid" fick man ha med sig tioöringar i fickan och ringa från en telefonkiosk!

Och på min tid fick man leta under telefonkioskernas golvspjälor efter tappade tioöringar.
Frågan som i då fall uppstod var snarare: Ska jag köpa Dixie- eller Rivalkolor för dem.
Prata med folk kom det väl ändå tid till. Någon gång. Kanske.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-28 16:12
Ursprungligen av johan_tanying:

"På min tid" fick man ha med sig tioöringar i fickan och ringa från en telefonkiosk!

Och inte för att snacka om moderniteten telefonkort som kom sen... var ju helt galet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-28 16:11

Min son på 4 har en iPhone4... lillgrabben på 2,5 har börjat sno den av honom så det är väl dags att ge även honom en sån.
Men yes, det är avlagda varianter det handlar om då.

Ursprungligen av Trineo:

Min son på 4 har en iPhone4... lillgrabben på 2,5 har börjat sno den av honom så det är väl dags att ge även honom en sån.
Men yes, det är avlagda varianter det handlar om då.

De kan inte dela på en då?

1
Bevaka tråden