Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetdelning försvinner på IOS device [Telia]

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon annan som har råkat ut för att ni slår på Internetdelningen, försöker att ansluta en dator och sedan så försvinner internetdelningen från IOS-devicet (finns kvar under nätverksinställningar, men försvinner på högsta nivå)?

När jag sedan försöker att aktivera internetdelningen igen så får jag information om att "mitt abbonemang inte stödjer detta" (men det har det gjort tidigare)

Kör IOS 6.0.1 och Telia.

Testat att återställa nätverksinställningarna?

Om ovan inte fungerar:

1. Hård omstart.
2. Återställ utan säkerhetskopia.

Fungerar inte ovan så kan du kontakta Telia.

Ja, det har jag. Och jag har gjort en hård omstart som inte fixar det. Senaste återställningen (utan säkerhetskopia) gjorde att det fungerade och nu håller jag och provar med en ny återställning av backuppen (har en del information som jag helst inte vill förlora).

Ska se hur det går då. Ska prova med att ändra "defaultlösenordet" innan jag aktiverar internetdelningen nästa gång.

En aning skumt. Har faktiskt råkat ut för det på två device: både telefonen och ipaden.

Nu blev det ännu skummare. Nu fungerar det även efter backupåterställning.

Skillnaden mot tidigare:
* ändrade lösenord för internetdelningen
* tog bort en profil som jag hade för onavo count appen

Om jag ska gissa så är det väl Onavo Count som jag tror är lurigt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-27 19:22

Japp, den skickar ju all trafik genom deras egen server, om jag minns rätt.

Ja det är Onavo som gör att det inte fungerar, har tagit bort den då jag behövde Internetdelning.

1
Bevaka tråden