Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara lösenord för Wifi/App store

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-11-26 08:45

Har en iPhone 5, då jag går in i app store/ansluter till wifi och inte varit ansluten till dessa under ett tag så frågar den efter mitt lösenord.

Hur gör jag för att kunna spara lösenordet för både wifi och app store?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-26 08:51

För wi-fi kan du spara lösenordet, det sparas om du trycker på "kom ihåg det här nätverket", eller vad det står.
För AppStore kan man inte spara lösenordet.

Det ska inte frågas efter något lösenord bara av att du går in i App Store, när du vill installera en app så ska du behöva ange lösenord.
Gå igenom dina konton för App Store (via appen) och kolla även så att du har rätt lösenord för iCloud etc, så det inte är något sådant som den frågar efter.

Bifoga gärna ett screenshot på hur det ser ut när lösenord efterfrågas.

  • Medlem
  • 2012-11-26 14:43
Ursprungligen av keptang:

Det ska inte frågas efter något lösenord bara av att du går in i App Store, när du vill installera en app så ska du behöva ange lösenord.
Gå igenom dina konton för App Store (via appen) och kolla även så att du har rätt lösenord för iCloud etc, så det inte är något sådant som den frågar efter.

Bifoga gärna ett screenshot på hur det ser ut när lösenord efterfrågas.

Felformulerat av mig, det jag menar är när jag ska installera app som den frågar efter lösenord, kan öppna appen och surfa runt i app store. Men då vet jag att allt är som det ska.

Om du inte vill behöva komma ihåg alla lösen, antar att du har fler än dessa två, så kan du använda program som lagrar dem åt dig. 1Password är ett exempel
https://itunes.apple.com/se/app/1password-pro/id319898689?l=en&mt=8

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-26 17:05
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Om du inte vill behöva komma ihåg alla lösen, antar att du har fler än dessa två, så kan du använda program som lagrar dem åt dig. 1Password är ett exempel
https://itunes.apple.com/se/app/1password-pro/id319898689?l=en&mt=8

Sen är det ju så att 1Password har ett eget lösenord.

Ursprungligen av Konrad:

Sen är det ju så att 1Password har ett eget lösenord.

Det kan vara enklare att komma ihåg ett lösenord än flera

1St Password ja.....
där kan man kan säkert göra generalfelet att låsa in alla sin långa svåra lösenord till allsköns saker med ett enda "QWERTY" också

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-26 17:51

Jag tycker det inte att det är särskilt jobbigt att knattra in mitt lösenord för mitt iCloud/AppStore-konto när jag ska köpa en app. Inget jag gör dagligen. Inte ens en gång i veckan.

Ursprungligen av Konrad:

Jag tycker det inte att det är särskilt jobbigt att knattra in mitt lösenord för mitt iCloud/AppStore-konto när jag ska köpa en app. Inget jag gör dagligen. Inte ens en gång i veckan.

Jag kan mitt appstore/itunes lösen utantill men det är inte det enda lösen jag har varför 1P är bra. Har 1P på Mac'en också

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-26 18:02
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag kan mitt appstore/itunes lösen utantill men det är inte det enda lösen jag har varför 1P är bra. Har 1P på Mac'en också

Jag kan mitt också utantill.
1Password är bra om man har mycket jox att hålla reda på, så även jag använder det.
Men iCloud och det som hänger ihop med det har ändå en särskild plats i mitt analoga köttsliga minne.

1
Bevaka tråden