Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google utvecklar alternativ till Apples Airplay

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-26 11:52

Men snälla nån, kan ni sluta att spamma med denna artikeln! Det är minst femte gången denna artikel dyker upp som ny.

Ursprungligen av zinned:

Men snälla nån, kan ni sluta att spamma med denna artikeln! Det är minst femte gången denna artikel dyker upp som ny.

Vi är hemskt ledsna för det. Det är en bugg som dyker upp då och då i det här publiceringssystemet. Vi jobbar hårt på det nya systemet som kommer lösa bland annat det här irriterande problemet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-26 12:10
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Vi är hemskt ledsna för det. Det är en bugg som dyker upp då och då i det här publiceringssystemet. Vi jobbar hårt på det nya systemet som kommer lösa bland annat det här irriterande problemet.

Ännu en då, menar du? För detta var inte knutet till den andra befintliga buggen med att hela forumet lusas ner av en och samma tråd sida upp och sida ner. Detta gällde bara just denna tråden för denna artikeln, som nu har kommit som "ny" för femte gången. Forumet för övrigt är som det ska vara.

Ursprungligen av zinned:

Ännu en då, menar du? För detta var inte knutet till den andra befintliga buggen med att hela forumet lusas ner av en och samma tråd sida upp och sida ner. Detta gällde bara just denna tråden för denna artikeln, som nu har kommit som "ny" för femte gången. Forumet för övrigt är som det ska vara.

Nej precis samma bugg orsakade också det här med lite god hjälp av den mänskliga faktorn. För att få artiklar som börjar skapa massor av trådar i forumet att sluta med det tar vi bort dem och lägger ut en ny. Därav dök den upp som ny fler än en gång. Men återigen, vi ber om ursäkt för detta och längtar om möjligt ännu mer efter det nya systemet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-26 14:33
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nej precis samma bugg orsakade också det här med lite god hjälp av den mänskliga faktorn. För att få artiklar som börjar skapa massor av trådar i forumet att sluta med det tar vi bort dem och lägger ut en ny. Därav dök den upp som ny fler än en gång. Men återigen, vi ber om ursäkt för detta och längtar om möjligt ännu mer efter det nya systemet.

Ah, ok. Jag tyckte scenariot var lite olikt med tanke på att det var bara just denna tråden så jag antog att det var en annan orsak till det. Som du säger så bör den nya plattformen komma snart, helst igår

Har inte Samsung något sånt här för deras enheter och TV-apparater?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2012-11-26 13:42

Otroligt konstigt att det tog så lång tid för något sådant här att hända.

Trevligt att se en Android nyhet utan slander

Olyckligt tycker jag. Fler okompatibla standarder

Vilka standarder är det du har i åtanke då?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-26 20:01
Ursprungligen av GustafMA:

Vilka standarder är det du har i åtanke då?

Jag tänker alla fall på DLNA som funnits i 9år och som inte är användarvänligt.
Har det på flera apparater men attans så svårt att handha.

Ursprungligen av GustafMA:

Vilka standarder är det du har i åtanke då?

Ja tänker att Apple hittar på Airplay, en handfull högtalartillverkare bygger in det i sina högtalare. Nu kommer Google me me dehär och så finns det 2 olika tekniker o välja på för högtalartillverkare som inte bygger in båda -> Jag får mindre o välja på

Ursprungligen av lappen71:

Jag tänker alla fall på DLNA som funnits i 9år och som inte är användarvänligt.
Har det på flera apparater men attans så svårt att handha.

Jo, det förstås. Själv har jag alltid uppfattat DLNA mer som en välvillig rekommendation än som en standard - det går att få till, men kräver mycket jobb och tenderar att gå sönder så fort någon komponent i kedjan uppdateras.

Ursprungligen av ill_chrill:

Ja tänker att Apple hittar på Airplay, en handfull högtalartillverkare bygger in det i sina högtalare. Nu kommer Google me me dehär och så finns det 2 olika tekniker o välja på för högtalartillverkare som inte bygger in båda -> Jag får mindre o välja på

Airplay har jag inte provat själv, men hört att det är relativt smärtfritt. Men Apple får skylla sig själva, eftersom de vägrar låta det bli en standard utan håller på det proprietärt. Då är det ju i det närmaste självklart att någon tar fram något öppet till slut.

Ursprungligen av GustafMA:

Airplay har jag inte provat själv, men hört att det är relativt smärtfritt. Men Apple får skylla sig själva, eftersom de vägrar låta det bli en standard utan håller på det proprietärt. Då är det ju i det närmaste självklart att någon tar fram något öppet till slut.

Apple skyller aldrig sig själv. De har alltid rätt

1
Bevaka tråden