Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia fiber till netgear gs724t

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en netgear gs724t som jag har tänkte mata med telias villa fiber.
Hur ska jag göra/ vad behöver jag för gigabitmodule? Måste jag använda netgears egna?
Finns det någon typ av standard så att man kan använda vilket märke som helst?
Kom med med förslag!

Du är nog så illa tvungen att använda Telias egna skitprodukter då du har ett trippleplay nät, alltså telefon, TV och Internet!
En sökning på Telia Thomson Fiber på nätet ger oss första träffen till Telias egna hemsida: Bredband via fiber - Support - Privat - Telia.se.

Du kommer bli tvingad att köra deras skitprodukt TG 789, så jag önskar dig bara lycka till!

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-11-25 17:44

Ja, håller med ovanstående talare. Du är tyvärr fast med deras skitprodukt de tvingar på dig med ett så uselt gränssnitt och möjligheter att skära sig känns som ett alternativ. Bara det att de levererar en router i herrens år 2012 inte stöder 5 GHz N-standard utan enbart 2.4 GHz? Svaret är till 99% att "det är mindre problem med täckningen för svensson" men låt då mig som "avancerad användare" själv ändra även om ni sätter 2.4 GHz som förval, vilket ändå är klokt att göra. Eller att man inte kan ställa in och blockera adresser på nätverket eller ställa in t ex vilka domäner som ska blockeras globalt eller enskilt.

Hmm, tack för era synpunkter.
Men jag vet att jag kan slopa inteno Switchen. Thomsson routern blir jag tvungen att använda som telefon omvandlare, men allt annat stänger jag av. Visst så kör Telia med något som nämndes som trippel nät eller som det heter (vlan) det har jag koll på. Min netgear Switch är redan färdig konfad det alla deras vlan. Problemet som jag fick nu är att Telia hade sagt att dom skulle sätta upp en mediakonverterare fiber/lan. Då Telia ändrat sig och kopplat fibern direkt in i inteno Switchen blev jag lite fundersam på vad jag mera behövde fixa. Så nu behöver jag eventuelt en gigabit modul, netgear original kostar ca: 1500-2000kr

1
Bevaka tråden