Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda endast extern skärm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man stänga av den interna skärmen på en MBP 2011 Lion, när man använder en extern skärm? Jag får det bara att fungera med dubbla skärmar och det är hyffsat irriterande när muspekaren försvinner upp på laptopen som står på hyllan ovanför den externa skärmen. Jag vill inte stänga locket för kylningen. Känner p mig att det finns en inställning som jag inte hittar

Senast redigerat 2012-03-23 11:29

Vet inte om det finns någon inställning, men var inte rädd för att stänga locket. Kylningen påverkas inte nämnvärt av om locket är öppet eller ej. Jag kör min stängd hela tiden.

Kan man inte bara spegla skärmen med oliakk upplösningar "som i windows"?

Det vetefan jag tycker det är en enorm skillnad på värme/fläkt när jag belastar datorn med locket stängt :/ Om jag bara surfar på nätet så är det ok men om jag kör musikprogram eller bildredigering under en längre tid så blir det varmt och fläkten varvar mer. Men det måste finnas något annat sätt? Det hade varit grymt om skärmen stängdes av som extern när man släcker den.

  • Medlem
  • 2012-03-23 11:10
Ursprungligen av timothy:

Kan man stänga av den externa skärmen på en MBP 2011 Lion, när man använder en extern skärm?

Du menar? "kan man stänga av den interna skärmen när man kör med en extern?" Eller?

Tror inte det går, men aktivera skärmdubblering och släck ner ljuset på din MBP med hjälp av F1/F2. Detta funkar dock inte om du kör med Apples egna skärmar. Vad är det för skärm?

Det är inte lätt att förstå när jag skriver tvärtom, har editerat inlägget...
Jag menar om man kan använda extern skärm, med locket öppet utan att den interna skärmen används som en utvidgning av skrivbordet. Jag har ingen apple-skärm utan en fulskärm. Jag brukar släcka ner den interna skärmen, men frugan och barnen fattar inte vad som händer när muspekaren försvinner över till den interna. På en PC anno tidigt 2000 tal är det enkelt att göra en skärmdubblering... Kan inte tro att det inte ska funka på mac?

Ursprungligen av Dalle:

Du menar? "kan man stänga av den interna skärmen när man kör med en extern?" Eller?

Tror inte det går, men aktivera skärmdubblering och släck ner ljuset på din MBP med hjälp av F1/F2. Detta funkar dock inte om du kör med Apples egna skärmar. Vad är det för skärm?

  • Medlem
  • 2012-03-23 12:14

Fixas enkelt. Gå till Systeminställningar -> Bildskärmar -> Uppställning. Klicka sedan i Skärmdubblering. Klart.

Ursprungligen av Dalle:

Fixas enkelt. Gå till Systeminställningar -> Bildskärmar -> Uppställning. Klicka sedan i Skärmdubblering. Klart.

Då får jag väldigt konstig upplösning på den externa skärmen och kan inte ändra till rätt upplösning.
Kom på en lösning igår, man kan ha locket öppet bara några cm så slocknar den interna skärmen. Jag är inte så rädd för att datorn ska bli för varm men undviker hellst att lyssna på fläktljud så mycket det går.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-24 20:53

Jag letar efter en lösning på det här också. I Windows (7) är detta busenkelt. Nu startar jag Macen och stänger locket, sedan väcker jag den via tangentbordet, och öppnar locket igen (eftersom insuget till fläktarna blir större ju "mer" locket är öppet på min bärbara). Men detta är ju en rätt besvärlig sak att göra varje gång man startar om datorn, så det skulle vara schysst om Macen fattade själv att den ska stänga av den inbyggda skärmen om jag har en extern skärm kopplad till den.

1
Bevaka tråden