Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook G4: Återkomsten

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-11-24 14:49

Trevlig artikel, men vad menas med "återkomsten"?

Ursprungligen av alix:

Trevlig artikel, men vad menas med "återkomsten"?

Budgetnedskärningar på kontoret kanske?

Ursprungligen av alix:

Trevlig artikel, men vad menas med "återkomsten"?

För att det handlar om uppföljaren efter den med uppochnervända loggan, dåliga gångjärn och ibland brand. Som jag förstod det.

Ursprungligen av alix:

Trevlig artikel, men vad menas med "återkomsten"?

Precis som någon skriver här i kommentarerna menas att Powerbook gjorde en sorts comeback.

  • Medlem
  • 2012-11-24 16:47

Med "återkomst" förstår jag något som har kommit tillbaka. "Pånyttfödelsen" kanske hade stämt bättre, om man följer Söderqvists antagande. Tycker ändå det blir intetsägande. Men ingen stor sak i det.

Jag har en PB från 2003 som dottern gör läxor på, hennes kompisar tror det är värsta macen, apropå de måttliga ändringarna sedan dess.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-26 17:22

Nostalgi, hade den första PB Titanium G4 och var så nöjd. Tror faktiskt inte att jag känt mig lika nöjd med en modell designmässigt som just den. Nu är dagens modeller snyggare givetvis men då när den kom så utstrålade den lyx. Jag körde den med OS Classic och första betan av OS X om jag minns rätt, det var dock inte lika kul men blev ju snart bättre när OS X 10.1 kom.

1
Bevaka tråden