Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur återställa 11" MBA?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker det är lite snurrigt nuförtiden utan DVD-läsare och programinstallationer...

Jag ska sälja min MacBook Air (11 tum, mitten 2011).

Hur formaterar jag om den och återställer den till fabriksinställningarna?

Om du inte har OS X på USB t.ex. eller på en "restore"-partition så kan du använder OS X Recovery.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-23 11:44

En kollega på jobb har en MBA från 2011 med OS X Lion som nu ska återställas men vi har stött på patrull. Vi botar upp på Recovery-partitionen och installerar om därifrån, då dras ju installationsfilerna ner från nätet. Dock så kör den bara ett tag för att sedan visa att 948,990,415 timmar och 26 minuter återstår.

Jag vet att jag har läst om detta tidigare men nu kan jag inte hitta ett dugg om det. Någon som har lite tips på hur vi går tillväga för att installera om maskinen ordentligt?

  • Medlem
  • 2012-11-23 12:05

Dra ner det igen från Mac App Store och lägga det på ett usb?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-23 12:51
Ursprungligen av Dalle:

Dra ner det igen från Mac App Store och lägga det på ett usb?

Problemet är att datorn är preppad av företaget innan min kollega fick den och vi har alltså inte tillgång till något Apple-ID.

Vi har bootat upp den på Recpvery-partitionen och sedan formaterat installationspartitionen, därefter satt igång installationen av Lion på denna och den rullade på...ett tag. Till sist så var progressmätaren helt i botten men den sa att det återstod 948,990,415 timmar och 26 minuter.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-23 15:03

Hej!

Försöker återställa en MBA 13 late 2010. Jag har uppdaterat till MountainLion men vill vid överlåtelse ha SnowLeopard installerat vilket det var från början.
- Startar datorn med option intryckt.
- Väljer USB OSX (medföljande stickan)
- Godkänner användarvillkoren
- Sedan kommer en triangel över MacHD med info Mac OSX kan inte startas från den här skivan.
Anpassa lyser inte, inte klickbar, likaså installera knappen.

Hur fortsätter jag? Beror detta på att MountainLion ligger installerat? Ska jag formatera? Vågar jag det?

Kan någon vara snäll och hjälpa..?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-23 16:26

Jag löste det med en formatering.

1
Bevaka tråden