Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis VPN-tjänst för bittorrent? Rekommendationer?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som kan rekommendera en bra VPN-tjänst?
Gratis VPN-tjänst för bittorrent? Rekommendationer?

Senast redigerat 2012-11-23 13:45
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-23 08:12

Det beror ju lite på vad du har för krav...men kolla in Anonine.

Ursprungligen av zinned:

Det beror ju lite på vad du har för krav...men kolla in Anonine.

Är Anonine gratis?

TS, du får nog betala lite om du ska få något vettigt, som t.ex. Anonine.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-23 08:30

Ah, bommande texten om att den skulle vara gratis

Kolla in 10 stycken kostnadsfria VPN-tjänster | Kryptering, kanske finns något.

Har någon erfarenhet av Anonine? Hur mycket långsammare blir internetuppkopplingen?

Ursprungligen av jurassic579:

Har någon erfarenhet av Anonine? Hur mycket långsammare blir internetuppkopplingen?

Använde det under rätt så lång tid men strulade för mycket på slutet, så jag har gått över till www.vpntunnel.se, funkar fint.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-23 16:47
Ursprungligen av jurassic579:

Har någon erfarenhet av Anonine? Hur mycket långsammare blir internetuppkopplingen?

Jag använder mig av Anonine och tycker det oftast fungerar bra. Ett fåtal gånger, kanske 4-5 gånger under två år har den kopplat ifrån en anslutning spontant. De kan ibland ha lite kass routing mot vissa sajter men jag antar att det är svårt att skydda sig emot.

Ursprungligen av keptang:

Använde det under rätt så lång tid men strulade för mycket på slutet, så jag har gått över till www.vpntunnel.se, funkar fint.

Jag kan tänka mig att testa deras tjänst också men erbjuder de både Open VPN samt PPTP? Man kan ju inte köra Open VPN i iOS och jag vill kunna nyttja mitt abonnemang där också.

Ursprungligen av zinned:

Jag kan tänka mig att testa deras tjänst också men erbjuder de både Open VPN samt PPTP? Man kan ju inte köra Open VPN i iOS och jag vill kunna nyttja mitt abonnemang där också.

PPTP i skarp version ska komma snart enligt deras blogg; vpn service | blog.vpntunnel.org

Ursprungligen av zinned:

Jag använder mig av Anonine och tycker det oftast fungerar bra. Ett fåtal gånger, kanske 4-5 gånger under två år har den kopplat ifrån en anslutning spontant. De kan ibland ha lite kass routing mot vissa sajter men jag antar att det är svårt att skydda sig emot.

Tack. Men man tappar hastighet eller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-23 21:40
Ursprungligen av jurassic579:

Tack. Men man tappar hastighet eller?

Allting beror ju på hur bra routing de har mot den aktuella sajten/tjänsten/punkten i nätet som du kommunicerar mot just i det aktuella ögonblicket.

Ursprungligen av keptang:

PPTP i skarp version ska komma snart enligt deras blogg; vpn service | blog.vpntunnel.org

Då är de inget alternativ utan Anonine är bättre.

Ursprungligen av jurassic579:

Har någon erfarenhet av Anonine? Hur mycket långsammare blir internetuppkopplingen?

Fungerar klockrent, jag har 100/10 och tappar kanske 10% i bandbredd när jag är ansluten via Anonine

1
Bevaka tråden