Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BookBook för iPhone 5 finns nu

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag kom det mail från Twelve South att BookBook för iPhone 5 nu finns för beställning. Jag har haft det både till iPhone 4 och 4S och tycker det är bästa fodralet/plånboken som finns. Pengar - telefon och kort - allt i ett. Undrar när det kommer till Sverige dock.
BookBook for iPhone 5 - BookBook for iPhone 5 - Twelve South
Sidan är inte lätt att öppna - många är inne och kollar förmodligen. Blir väl lättare om någon dag - eller en tidpunkt när USA "sover".

  • Medlem
  • 2012-11-16 19:42

Jag funderar på att beställa. Men 60 dollar + 30 i frakt + tull borde landa på ungefär 820 SEK, enkelt räknat. Är det verkligen värt det?
Bör tilläggas att jag har hela deras serie för både dator, telefon och iPad. Men priset avskräcker alltid.

Riktigt sugen på ett sånt där fodral, ni som köpt dom, vart köper men dom om man vill handla lite old school (butik)?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-16 20:44

Kolla med iphonebutiken.

  • Medlem
  • 2012-11-16 20:51

Nu har jag beställt, förhoppningsvis kommer den nästa vecka.

Ursprungligen av Dalle:

Nu har jag beställt, förhoppningsvis kommer den nästa vecka.

Beställde du direkt från Twelve South - eller ? Jag har aldrig gjort det utan köpt i Sverige till iPhone och iPad. Då landar det till iPhone på mellan 650 - 700 kronor. Säkert tar det längre tid då - eftersom dom kanske inte är lika snabba att beställa som du. För övrigt skall Apple Store också ha det nya - precis som det till iPhone 4/S.

Konstruktionen på det nya - förutom ett extra plastkort - är mycket bättre med ett hardcase som telefonen lägges/snäppes fast i . Det ger ju också ett extra bra skydd mot stötar. Jag har ett sådant nu till min iPhone 5 i väntan på "originalet". Dessutom har mitt ett magnetlås som BookBook saknar - men jag vill ändå ha originalet.

  • Medlem
  • 2012-11-17 14:34
Ursprungligen av adress@mac:

Beställde du direkt från Twelve South - eller ? Jag har aldrig gjort det utan köpt i Sverige till iPhone och iPad.

Japp, beställde direkt. Står på deras sida att den börjar skeppas på måndag, samt att det är 2 till 5 dagars leveranstid. Jag har heller aldrig beställt direkt, men nu kände jag att jag inte ville vänta tills någon firma i Sverige tog in den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-16 20:56

Ser rätt snyggt ut. Ni som har BookBook sen tidigare, går det att få ner en massa plastkort som på bilden och sen enkelt få upp ett kort? En bekant har ett liknande fodral och han får ju knappt ur korten eftersom det är för tight när det sitter flera kort i.

  • Medlem
  • 2012-11-16 22:05

Jag hade den till 4/4S och där var det inga problem med korten. Vill minnas att det var lite tajt i början, men att det funkar bra efter en tids användning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-17 01:32

En stilla undran till er som använder fodral som dessa, hur hanterar ni er telefon? Det är ju omöjligt att ha den i byxfickan, går ni ständigt med jacka/kavaj och har den i innerfickan där?

Ursprungligen av zinned:

En stilla undran till er som använder fodral som dessa, hur hanterar ni er telefon? Det är ju omöjligt att ha den i byxfickan, går ni ständigt med jacka/kavaj och har den i innerfickan där?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-17 21:14
Ursprungligen av keptang:

Du behagar skämta, min gode herre?

Ursprungligen av Dalle:

Varför ha plånbok och telefon i samma ficka när du kan ha "allt i ett"? Vad blir då tjockast?

Jag skulle aldrig komma på tanken att ha plånbok och telefon i samma ficka - ever. Skulle aldrig komma på tanken att ha en plånbok heller. Men, detta är bara jag

Jag var mest intresserad av hur ni som äger ett sådant fodral resonerar, då jag själv aldrig skulle kunna tänka mig ett. Jag har inga åsikter om era val, var mest bara lite intresserad. Alla är vi olika

Ursprungligen av zinned:

En stilla undran till er som använder fodral som dessa, hur hanterar ni er telefon? Det är ju omöjligt att ha den i byxfickan, går ni ständigt med jacka/kavaj och har den i innerfickan där?

Har man fickor på skjortan - fungerar det "oftast". Men den går att ha i fickan på jeansen med. Tights är nog värre.......
Den blir i alla fall mindre än iPad mini......;)

Självklart har man en man-purse där man lägger sin BookBook!

Men varför lägga på en massa tjocklek till en av de tunnaste telefonerna som finns?

  • Medlem
  • 2012-11-17 14:11
Ursprungligen av BlackSmp:

Men varför lägga på en massa tjocklek till en av de tunnaste telefonerna som finns?

Varför ha plånbok och telefon i samma ficka när du kan ha "allt i ett"? Vad blir då tjockast?

Jag har aldrig telefonen och plånboken i samma ficka:)

Och jag går rätt ofta med telefon men utan plånbok

Iofs kan jag förstå behovet vid speciella tillfällen men då tycker jag att
BookBook bygger på för mycket. Dessutom så förstår jag inte designen med en fejkad antik bokrygg

Inte alls fin och bara klumpig, usch!

Finns även kopior att köpa på tradera bara så ni vet... För en tiondel av priset de tar.

Ursprungligen av Specias:

Inte alls fin och bara klumpig, usch!

Finns även kopior att köpa på tradera bara så ni vet... För en tiondel av priset de tar.

Finns oftast inte till iPhone 5 eftersom Tradera tar bort/stänger av dom auktionerna omgående som " missbruk av varumärke". Till dom andra modellerna av iPhone - där finns det. Då är det ju svårare att bevisa att dom är falska/bluff/kopior. Skillnaden i kvalité är dock markant. Oftast rena skräpet. Så är det alltid - kopior finns även på Rolex - om man vill ha kopia....... Många är dom som blivit lurade.

Jag har själv fodralet till min iPhone 4 och jag älskar det. Det blir bättre med den här versionen att den har en till kortplats och att kontant / kvitto plasten är något större. Men hur är den fäst nu? På den förra versionen så blev den fäst med hjälp utav "flärpen" / "bokmärket" som man drar i för att ta kort. Är kanterna som håller telefonen på plats den här gången av plast?

Som sagt ett grymt fodral som är även praktiskt för man slipper separata plånboken samtidigt som det är det coolaste fodralet ever. Alla andra Justin Bieber, blingbling och de övriga fodralen är ett stort skämt i jämförelse.

Det enda som jag inte tycker om är att den är inte så smidig om man ska springa en runda eller träna.

Senast redigerat 2012-11-18 10:44
  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-11-17 21:52
Ursprungligen av madeinswe_91:

Jag har själv fodralet till min iPhone 4 och jag älskar det. Det blir bättre med den här versionen att den har en till kortplats och att kontant / kvitto plasten är något större. Men hur är den fäst nu? På den förra versionen så blev den fäst med hjälp utav "flärpen" / "bokmärket" som man drar i för att ta kort. Är kanterna som håller telefonen på plats den här gången av plast?

Som sagt ett grymt fodral som är även praktiskt för man slipper separata plånboken samtidigt som det är det coolaste fodralet ever. Alla andra Justin Biber, blingbling och de övriga fodralen är ett stort skämt i jämförelse.

Det enda som jag inte tycker om är att den är inte så smidig om man ska springa en runda eller träna.

När jag sticker ut och springer tar jag ur den, har inget behov av kort eller pengar då...;)

Ursprungligen av zinned:

Jag var mest intresserad av hur ni som äger ett sådant fodral resonerar, då jag själv aldrig skulle kunna tänka mig ett. Jag har inga åsikter om era val, var mest bara lite intresserad. Alla är vi olika

Jag tycker som det har skrivits innnan. Det är smidigare än att ha mobil, nycklar och plånbok för sig. Sedan är den väldigt trevlig att titta på.

Ursprungligen av Hjopek:

När jag sticker ut och springer tar jag ur den, har inget behov av kort eller pengar då...;)

Okej, för jag har inte velat göra det för det känns som fodralet kommer släppa sig, passformen inte lika tajt och trevlig som innan. Rätt smidigt att ha kortet till gymmet med sig.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Jag har själv fodralet till min iPhone 4 och jag älskar det. Det blir bättre med den här versionen att den har en till kortplats och att kontant / kvitto plasten är något större. Men hur är den fäst nu? På den förra versionen så blev den fäst med hjälp utav "flärpen" / "bokmärket" som man drar i för att ta kort. Är kanterna som håller telefonen på plats den här gången av plast?

Som sagt ett grymt fodral som är även praktiskt för man slipper separata plånboken samtidigt som det är det coolaste fodralet ever. Alla andra Justin Biber, blingbling och de övriga fodralen är ett stort skämt i jämförelse.

Det enda som jag inte tycker om är att den är inte så smidig om man ska springa en runda eller träna.

Som jag skrev i mitt inlägg #9 så trycker du fast telefonen i ett "hardcase". Som så många andra som finns till iPhone - ett bakstycke. Det är en perfekt lösning - du får ett extra skydd mot stötar och du ser hela skärmen. Det fungerar perfekt - har det på ett liknande fodral som jag skaffade i avvaktan på nya BookBook.(se bilden i #9).
Beträffande springa - så kanske man kan koppla av från telefonen den stunden. Inga pengar behöver man då heller. Man kan ju inte få allt. Heller inte titta på TV när man springer.......

Ursprungligen av adress@mac:

Som jag skrev i mitt inlägg #9 så trycker du fast telefonen i ett "hardcase". Som så många andra som finns till iPhone - ett bakstycke. Det är en perfekt lösning - du får ett extra skydd mot stötar och du ser hela skärmen. Det fungerar perfekt - har det på ett liknande fodral som jag skaffade i avvaktan på nya BookBook.(se bilden i #9).
Beträffande springa - så kanske man kan koppla av från telefonen den stunden. Inga pengar behöver man då heller. Man kan ju inte få allt. Heller inte titta på TV när man springer.......

Okej, jag förstod inte riktigt det först. Som sagt ett väldigt fint fodral.

Jag antar att jag inte har velat ta ur det för ofta för jag var nojig över att fodralet ska tappa form, inte skulle kunna hålla telefonen kvar lika bra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-18 17:24

Man kanske vill köra RunKeeper när man springer...

  • Medlem
  • 2012-11-21 09:32

Ser på DHLs sida att paketet börjat röra på sig nu. Hoppas det är här på fredag.

  • Medlem
  • 2012-11-22 19:51

Idag kom den. Jag tycker den är snygg, men frågan är hur bra telefonen kommer att sitta kvar i sin hållare efter en tids användning.
Och det slutgiltiga priset landade på 780 kronor inklusive tull. Hiskligt dyrt för ett fodral, förhoppningsvis är den värd sina pengar.

Ursprungligen av Dalle:

Idag kom den. Jag tycker den är snygg, men frågan är hur bra telefonen kommer att sitta kvar i sin hållare efter en tids användning.
Och det slutgiltiga priset landade på 780 kronor inklusive tull. Hiskligt dyrt för ett fodral, förhoppningsvis är den värd sina pengar.

Tror inte det blir problem med "hållaren" Det har ju funnits flera år som skal osv. Priset - ja det är som det är. I Sverige kommer den att ligga på 590 - 650:- men då får man också vänta och se. Säg att du betalat 150:- extra / inte så farligt tycker jag. Fodralet/plånboken är ju dyr i sig - om man inte köper skräpkopior.
Jag kommer att köpa direkt när den kommer i butik i Sverige.

Ursprungligen av Dalle:

Idag kom den. Jag tycker den är snygg, men frågan är hur bra telefonen kommer att sitta kvar i sin hållare efter en tids användning.
Och det slutgiltiga priset landade på 780 kronor inklusive tull. Hiskligt dyrt för ett fodral, förhoppningsvis är den värd sina pengar.

Har du lust att ta några bilder och lägga ut?

Bevaka tråden