Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex släpper ny mediaserver och betaltjänst för synkning

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-11-22 15:56

Adrian, man kan nu även köpa ett Lifetime PlexPass för $74.99. För övrigt välkomnar jag nyheten med öppna armar. Dock är jag, som så många andra, skeptisk till prenumerationsmodellen.

Ursprungligen av kim_sv:

Adrian, man kan nu även köpa ett Lifetime PlexPass för $74.99. För övrigt välkomnar jag nyheten med öppna armar. Dock är jag, som så många andra, skeptisk till prenumerationsmodellen.

Jo, jag tog bara inte med det alternativet i artikeln.

Även om jag funderat på det själv just för att jag inte gillar att binda upp mig på återkommande kostnader - det handlar inte om själva summan, utan att man får ett dåligt samvete på köpet om man sen inte utnyttjar tjänsten en månad eller så. Den biten är det som jag ogillar mest med prenumerationstjänster.

Jag önskar bara att Air Video Server kommer med synkning så att man kan spela sina filmer offline eller där det är dålig täckning. Jag förstår att utvecklarna för Plex vill ha betalt men eftersom man hade kunnat utveckla funktionen utan att något ska hamna på deras servrar så känns det som att de tänkt fel.

Ursprungligen av danielnord:

Jag önskar bara att Air Video Server kommer med synkning så att man kan spela sina filmer offline eller där det är dålig täckning.

Det är ju inte fullt lika smidigt, men jag har använt funktionen i Air Video att konvertera video för iPad och sedan automatiskt lägga till videon i iTunes så att den kan synkas den vägen. Det är långt ifrån en perfekt lösning, men det fungerar i alla fall.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2012-11-22 17:13

Riktigt snyggt! Detta har jag väntat på länge!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-22 20:42

Enligt uppgift är även en "stor" uppdatering av mac-clienten på gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-22 20:42

Vidare tycker jag det är helt rimligt att ta betalt för vad man än utvecklar för något. Dock handlar det om en balans i pris / prestanda så att säga.

Jo, jag är den förste att skriva under på att man ska få ta betalt. Jag valde till exempel Pinboard när det släpptes trots att det kostade pengar jämfört med fria som Delicious och Diigo. Och Pinboard var så bra att jag numera betalar 25 dollar per år för arkivtjänsten också. Så jag är varken emot engångskostnader eller återkommande kostnader för tjänster jag gillar och tycker har ett värde för mig.

Men i fallet med PlexSync så känns det som att de försöker ta betalt enligt prenumerationsmodellen för något som mera rimligt borde vara en engångskostnad. De har visserligen valt att knyta allting till deras molntjänst, men det är av mindre värde för användaren, själva synkningen sker ju ändå lokalt.

1
Bevaka tråden