Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex lanserar betaltjänst och premiumfunktioner

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

Jag fattar inte?
Inget har ju förändrat mer än att de har släppt en gammal funktion gratis?

Du vet mycket väl att det är precis det som är själva nyheten och en välkommen sådan för många personer.

Just den här tråden hade ju en del diskussion om vad som hände med projektet. Jag vet att du främst vurmade för själva källkoden, och där lär väl Plex/Web vara stängt precis som Plex media alltid varit. Men det hindrar ju inte att det är kul att vi alla gratis får del av en förbättrad lösning.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-11-21 17:45
Ursprungligen av Adrian B:

Du vet mycket väl att det är precis det som är själva nyheten och en välkommen sådan för många personer.

Just den här tråden hade ju en del diskussion om vad som hände med projektet. Jag vet att du främst vurmade för själva källkoden, och där lär väl Plex/Web vara stängt precis som Plex media alltid varit. Men det hindrar ju inte att det är kul att vi alla gratis får del av en förbättrad lösning.

Stängd kod, dock finns det ett öppet API till PlexSync.

Citat:

PlexSync is developer friendly: There is an API, and we expect that people will do cool and creative things with it. There is a flexible profile-based system (similar to the DLNA profiles) which configures how the media conversion is done.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-21 22:02
Ursprungligen av Adrian B:

Du vet mycket väl att det är precis det som är själva nyheten och en välkommen sådan för många personer.

Just den här tråden hade ju en del diskussion om vad som hände med projektet. Jag vet att du främst vurmade för själva källkoden, och där lär väl Plex/Web vara stängt precis som Plex media alltid varit. Men det hindrar ju inte att det är kul att vi alla gratis får del av en förbättrad lösning.

Visst är det kul, ser bara inte vad den "stora" nyheten var.
De har kvar samma modell med betalning och släppa gamla saker till gratis efter ett tag?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-20 23:10

De har väl varit väldigt tydliga med att man som Passmedlem får de nya funktionerna först. Och att dessa släpps senare till "allmänheten". Se inlägg #14.

Förresten så fortsätter de att leverera intressanta premium-tjänster utöver vad Plex redan är idag, som nya PlexSync som kan vara värt att hålla ögonen på.

Det verkar dock som att även när tjänsten är färdig (och inte bara för PlexPass) så kommer den att vara av prenumerationsmodell och jag hade hellre sett en engångssumma.

Ursprungligen av Adrian B:

Det verkar dock som att även när tjänsten är färdig (och inte bara för PlexPass) så kommer den att vara av prenumerationsmodell och jag hade hellre sett en engångssumma.

Det var en tråkig nyhet.

Sen tycker jag det är synd att de inte har fokus på att lägga in funktionen i vanliga PMC till Mac. On the go så är det främst min MBP jag använder för att kika på media från min PMS.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-11-21 17:35
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det var en tråkig nyhet.

Sen tycker jag det är synd att de inte har fokus på att lägga in funktionen i vanliga PMC till Mac. On the go så är det främst min MBP jag använder för att kika på media från min PMS.

Nu orkar jag inte läsa igenom alla kommentarer på Elan's senaste blogginlägg men har verkligen för mig att jag läste igår att PlexSync även kommer fungera på desktopklienter (han svarade på den frågan i alla fall).

PlexSync verkar riktigt grym, dags att testa.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-11-21 17:57

Ja PlexSync är nog den funktion jag har saknat mest. Enda anledningen jag fortfarande konverterar allt mitt material är för att jag skall kunna synka till iPad/iPhone när man reser. Nu slipper jag det, dock måste man vänta på att Plex konverterar men det kan det vara värt de få gångerna man behöver det.

Ursprungligen av kim_sv:

Ja PlexSync är nog den funktion jag har saknat mest. Enda anledningen jag fortfarande konverterar allt mitt material är för att jag skall kunna synka till iPad/iPhone när man reser. Nu slipper jag det, dock måste man vänta på att Plex konverterar men det kan det vara värt de få gångerna man behöver det.

Precis, samma här. Blir otroligt trevligt när man ska iväg och resa att slippa konvertera till iTunes-vänligt format.

Det verkar fungera finfint här nu. Toppengrej!

Bevaka tråden