Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth filöverföring

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-07-14 22:53

Har en T610 sedan ett tag tillbaka, och jag gillar att ta bilder med den. För att få över minnet till datorn använder jag Apples Bluetooth filöverföring, men nu börjar jag bli hjärtligt trött på hur kasst programmet är.

Missförstå mig rätt, filöverföringen fungerar fin fint, men jag saknar saker som drag'n drop, och framförallt möjligheten att sätta igång en filöverföring av flera filer så att de köas och jag lugnt kan pyssla vidare med något annat medans filerna tankas över.

Den, som liksom jag, gilla Applescript tänker då på om det kanske är möjligt att scripta programmet för att kunna överföra alla filer som ligger på telefonen, men så är tvyärr inte fallet, om man inte vill använda sig av GUI scripting. (Jag vet inte om det fungerar, jag har inte undersökt det)
Nog vore det coolt att med Clicker kunna via telefonen säga till datorn att överföra alla filer i telefonen till sig.

Well, vad jag ville fråga är väl igentligen korto och gott om någon känner till något bättre program, eller någon bättre lösning för att tanka över filer/bilder till datorn.

/arvid

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-07-14 23:05

Sen tycker jag också hjärtligt illa om att den alltid lägger till #1 på namen på bilderna, även om det inte finns en tillstymmelse till störande filer i mappen. Detta är störande speciellt när man ska publicera bilderna på nätet. Då måste man ta bort varenda #1 för att apache ska vilja vara med och leka med filerna.

/arvid

Har du provat om Ericsson Client eller GSM Remote kanske gör det hela bättre?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 11:22

Jag har också retat upp mig på blueoothöverföringen!
Just de saker du nämner, drag ´n dropp och överföring av flera filer samtidigt saknar jag verkligen.

Kör många, många mobiltelefoner men vanligen brukar jag ta bilder med Nokia 3650 och föra över dem till datorn för publicering på webben. Men eftersom man inte kan föra över mer än en i taget blir det lätt en frustrerande uppgift.
Speciellt om man har 200 bilder att föra över...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-07-17 00:03

Har nu testat Ericsson Client samt GSM Remote, men ingen av dem ger riktigt det jag vill ha.
Det enda man kan göra med Ericsson Client är att fixa kalender och adressbok, ingen typ av "fri" filnedladdnig. Något som dock funkar är drag and drop. Men det är en sanning med lite modifikation. Det är enkelt att dra över en fil till Ericsson Clients fönster, men jag måste bekräfta varje fil som skall överföras på telefonen, inte helt najs om man vill flytta flera. Men, det viktigaste, ingen filöverföring från telefonen.

Vad gäller GSM Remote så är läget ännu mer klent. Inga typer av fria filöverföringar finns, men dock så finns en funktion för att skicka sms via datorn(vilket ju dock finn inbyggt i adressboken)

Well, all in all. Än så länge har jag inte ens hittat någon värdig medtävlare till Apples faktiskt ganska dåliga BT filöverföring.

En sak till jag saknar med BT filöverföring är att man inte kan ta bort filer ifrån telefonen. Det idealiska vore helt enkelt om telefonen skulle dyka upp som en enhet på skrivbordet.

/arvid

1
Bevaka tråden