Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac kollar in Nokias Here

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-20 21:40

Även om Here är bättre än inget (Apple Maps) på kollektivtrafik är den långt ifrån bra. Google Maps har ett mycket bättre system.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2012-11-21 00:02

Kan ni testa hur bra gångnavigeringen är? Jag tänker mest på hur bra cykel och gångbanor finns med.

Here verkar vara sämre än tidigare navigeringsprogram Nokia har haft i sina telefoner. På min gamla Symbiantelefon har jag bra röstnavigering (på svenska) för bil. Möjligheten att ladda ner kartor för offline-användande är bra när man reser. Skulle bli vansinnigt dyrt annars eller ta tid.

Ursprungligen av niki:

Kan ni testa hur bra gångnavigeringen är? Jag tänker mest på hur bra cykel och gångbanor finns med.

Here verkar vara sämre än tidigare navigeringsprogram Nokia har haft i sina telefoner. På min gamla Symbiantelefon har jag bra röstnavigering (på svenska) för bil. Möjligheten att ladda ner kartor för offline-användande är bra när man reser. Skulle bli vansinnigt dyrt annars eller ta tid.

När jag försöker lite i Sollentuna vill den att jag går längs vanliga vägar, så tyvärr verkar den inte använda de gångvägar som finns här i området.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-11-21 10:58

Jag lyckas inte lista ut hur man panorerar/zoomar kartan...

1
Bevaka tråden