Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siri snart på svenska

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2012-11-20 19:32

Låter lovande!

Ja på Apple går det undan hehe...

Äntligen!

iTunes Match ?

Perfekt, då kan man låta bli att använda det på svenska också!

Behärskar alla dom fyra nordiska språken. Så det skulle vara som hittat för en äkta nordbo.

Synd bara att jag redan har ett gott betalt jobb här i Norge.

Lastade ner Google Chrome här om dagen. Den fattade nada, när jag försökte få fram saiter på nordisk språk.

Gick förstås bättre med 99.mac på engelsk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-21 08:53

Efterlängtat. Men även om Apple söker folk till detta för 6 månader så är det inte säkert att det är klart på 6 månader. Är det någon som vet hur tekniken funkar och hur lång tid det rimligtvis kommer ta innan vi kan ha Siri på svenska?

Ursprungligen av stile:

Efterlängtat. Men även om Apple söker folk till detta för 6 månader så är det inte säkert att det är klart på 6 månader. Är det någon som vet hur tekniken funkar och hur lång tid det rimligtvis kommer ta innan vi kan ha Siri på svenska?

Egentligen borde det inte vara så svårt. Det finns redan idag databaser med svenska ord uttalade på en mängd olika dialekter. Min före detta svägerska fick för flera år sedan delta i ett projekt som gick ut på att hon och tusentals andra fick läsa upp en text i telefon just för att en dator skulle lära sig tolka det som sades. Jag utgår från att man inte gör om hela denna procedur varje gång någon vill ha en dator till att förstå vad folk säger utan man köper licenser att använda sig av befintliga databaser. Sedan ska detta bara Sirificeras av Apple. Vad det egentligen innebär har jag inte den blekaste aning om. Å andra sidan har jag sällan lyckats få en svensk talsvar att begripa vad jag säger, min nasala skånska till trots.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-21 09:08
Ursprungligen av pmarriott:

Egentligen borde det inte vara så svårt. Det finns redan idag databaser med svenska ord uttalade på en mängd olika dialekter. Min före detta svägerska fick för flera år sedan delta i ett projekt som gick ut på att hon och tusentals andra fick läsa upp en text i telefon just för att en dator skulle lära sig tolka det som sades. Jag utgår från att man inte gör om hela denna procedur varje gång någon vill ha en dator till att förstå vad folk säger utan man köper licenser att använda sig av befintliga databaser. Sedan ska detta bara Sirificeras av Apple. Vad det egentligen innebär har jag inte den blekaste aning om. Å andra sidan har jag sällan lyckats få en svensk talsvar att begripa vad jag säger, min nasala skånska till trots.

Då kan vi förhoppningsvis få Siri på svenska i en uppdatering av iOS innan sommaren.

Ursprungligen av stile:

Då kan vi förhoppningsvis få Siri på svenska i en uppdatering av iOS innan sommaren.

Ja, en Siri som klarar svenska utom skånska och gotländska…

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-21 10:46
Ursprungligen av The Real Viking:

Ja, en Siri som klarar svenska utom skånska och gotländska…

Ja, det hade varit fint om de hade separerat Skånskan från svenskan. Det hade jag som Skåning gillat.

Separatist

underbart! blir fint att styra sin mediaspelare med rösten istället

1
Bevaka tråden