Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan bara starta boot camp med Windows DVD

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Något fruktansvärt märkligt har hänt min käre pålitlige MBP. Ända sedan jag köpte den har jag alltid haft en Boot Camp partition på den dedicerad för spel och dylikt och det har alltid funkat väldigt bra. Har för visso inte använt mig av den sedan jag uppdaterade till Mountain Lion nu i sommras, men när jag för ett par dagar försökte komma in på den så gick det inte! Allt som hände var att det blinkade en mapp med ett frågetecken på, vilket jag har förstått innebär att det inte finns något uppstartbart operativsystem.

Vad jag gjorde var att ta bort den gamla (Rätt mycket jobb eftersom en hel del sket sig på vägen även där, men fasen vad jag lärt mig mycket) och installerade en ny (samma där...) efter mycket om och om igen så sitter jag nu i windows. Problemet jag har nu är att jag kan inte starta det utan att jag har min windows 7 dvd i läsaren och starta genom den. Försöker jag bara starta upp boot camp partitionen så händer samma sak som förr, det blinkar en mapp med ett frågetecken på.

Så, är det någon som haft liknande problem och funnit en lösning på det eller är det bara jag som famlar runt i bäcksvart mörker? Alla svar uppskattas varmt! Och innan jag får en massa "Sök först" och liknande så tror mig jag har spenderat hela dagen med att söka. google har inte vart till stor hjälp idag och det har inget av de andra forumen heller. Men men det kan vara jag som är inkompetent också vad vet jag. Tack i alla fall!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-11-20 18:18

Macar är desvärre kinkiga med boot camp.
Det verkar som att de med superdrive som standard har svårt att installera via usb och tvärtom för de som kommer utan superdrive, de vill inte installera från extern dvd-läsare.

Jag har inte hittat några källor på det, men varken min 2010 macbook, men late 2011 MBP eller polarens late 2011 gick med på att installera från usb, däremot gick extern läsare bra (samtliga hade optibay vid tillfället).
Min mac mini 2011 var tvärtom.

1
Bevaka tråden