Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokias kartapp för IOS klar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-20 15:21

Folk tycks klaga på att den ser dassig ut på retina-skärmar. Jag ska ladda hem ikväll och kika med egna ögon.

Ursprungligen av PJW:

Folk tycks klaga på att den ser dassig ut på retina-skärmar. Jag ska ladda hem ikväll och kika med egna ögon.

Jag har laddat hem på Iphone 5 och Ipad 3. Det kan nog stämma att det inte är anpassat för retina. Mest tycker jag det hela ser lite gammalt ut. Föredrar Apples gränssnitt själv. Men testar för fullt här så jag kan lägga ut lite jämförelser snart.

Ursprungligen av danielnord:

Visst känns det som att texterna på kartan inte är i riktig Retina-upplösning? Det är åtminstone känslan jag fick när jag testade appen tidigare. Sedan märker man att man blivit van vid Apples vektorbaserade kartor som flyter mycket bättre. Trevligt med fler alternativ i AppStore dock.

Ursprungligen av PJW:

Folk tycks klaga på att den ser dassig ut på retina-skärmar. Jag ska ladda hem ikväll och kika med egna ögon.

Jajädrar vad suddigt det är, så illa faktiskt så det knappt går att använda om man inte zoomar in väldigt mycket.
Kollade på iPhone 5.

Funktionellt kanske appen är utmärkt, har inte hunnit testa.

Visst känns det som att texterna på kartan inte är i riktig Retina-upplösning? Det är åtminstone känslan jag fick när jag testade appen tidigare. Sedan märker man att man blivit van vid Apples vektorbaserade kartor som flyter mycket bättre. Trevligt med fler alternativ i AppStore dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-20 15:36

Kartorna ser fruktansvärda ut på iPhone 4S.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-11-20 16:37

Satellitvyn är en katastrof. Där jag bor "i skogen" är det bara ett grönt blurr. Inget för svampplockningen.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-11-20 16:37

Testade snabbt på iPhone 5. Appen åkte ut efter mindre än en minut. Suddiga kartor, ryckig scrollning och satellitbilder som är under all kritik. Saknar verkligen Google Maps som fanns innan Apple tog bort det.

Måste erkänna att jag blev förvånad. Jag har hört så mycket gott om nokias kartor men deras POI databas verkar värre än Apples:)
För er som kan något om Luleå så ser ni snabbt att detta är vansinnigt
Och appen var inte mycket att jubla över

1
Bevaka tråden