Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte fysiskt få ut Dvd ur extern Dvd läsare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-15 11:37

Jag har skaffat en SSD och en optibay till min MBP och med optibay fick man med ett externt Dvd chassi.
Har monterat in Dvd-läsaren i det externa chassit och det fungerar bra på min MBP.
Kan läsa/bränna och mata ut skivan men problemet kommer när jag ansluter det till min MacMini.
På den kan jag INTE får ut skivan utan enheten försvinner bara ifrån Finder och skivan sitter kvar i Dvd-läsaren.
Än hur jag bär mig åt kommer den inte ut,drar den till papperskorgen,markerar enheten trycker Command-E.
Först när jag sätter in den i min MBP kan jag fysiskt få ut skivan.
Kan det ha göra med att på MBP har jag Mountain Lion och på MacMinin bara Lion?

Vill ogärna uppdatera till ML på MacMinin för den har jag som media server och XBMC lirar inte 100% med ML

Det där händer ibland om man försöker dra ut en skiva till papperskorgen utan att först ha "matat ut" den eller tagit bort den ur programmet som jobbat med skivan. Det enklaste i de lägena är att dra ut usb-sladden och sen stoppa in den så får du ut skivan.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-15 17:30

Glömde att tillägga att jag fjärrstyr MacMinin med Apple Remote så jag har inget externt tangentbord.

Väljer jag "mata ut" försvinner den bara från skrivbordet och Finder utan att komma ur Dvd-läsaren.
Drar jag i och ur usb-sladden kommer den tillbaka men det är bara en upprepning av händelseförloppet.

Men direkt när jag sätter i den i min MBP och väljer "mata ut" så kommer den verkligen ut.

Starta om med musknapp nedtryckt. Tvångsutmatar alla optiska enheter.
/m

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-16 16:34
Ursprungligen av martinator:

Starta om med musknapp nedtryckt. Tvångsutmatar alla optiska enheter.
/m

Missade du att det är en fjärrstyrd dator det handlar om?

Grundproblemet är att skivan inte kommer ut fast jag gör som man normalt ska göra för att få ut skivan.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-19 19:00

Det löste sig

Jag markerade skivan på skrivbordet sen tryckte jag CMD E och plopp kom den ut
Det konstiga är att jag gjorde så tidigare också utan effekt

1
Bevaka tråden