Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Googles nya surfplatta i inbrotts-säker kartong...

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2012-07-20 10:44

Rätt kul klipp: Googles nya surfplatta Nexus 7 går inte att öppna – se videon hela Internet skrattar åt

...men gäller nog en hel del förpackning nu för tiden... har fått några sådana där plastförpackningar som man inte kommer åt varan förrän man klippt hela omslaget i småbitar med sax

Jag går och väntar på att min Nexus 7 ska komma med posten!

Äntligen en anledning att byta bort min gamla Ipad 1!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-20 11:22

Hahahahahahaha, så dåligt förpackad!

Ursprungligen av zinned:

Hahahahahahaha, så dåligt förpackad!

Skulle väl snarare säga att den är just bra förpackad.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-07-20 14:05

Klämde på 7" plattor idag på Mediamarkt, varför vill man ha en så liten platta?
De kändes snarare som en stor smartphone än en surfplatta.

  • Avstängd
  • 2012-07-20 15:59
Ursprungligen av Json_81:

Klämde på 7" plattor idag på Mediamarkt, varför vill man ha en så liten platta?
De kändes snarare som en stor smartphone än en surfplatta.

Finns nog dom som föredrar en sådan mellanstor enhet

  • Avstängd
  • 2012-07-20 17:35

Den här berättelsen är också lite nörd-rolig: När nördar har tråkigt: Wi-Fi-länk på 700 meter | Macpro

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-07-20 20:59
Ursprungligen av LaHe:

Den här berättelsen är också lite nörd-rolig: När nördar har tråkigt: Wi-Fi-länk på 700 meter | Macpro

Haha.. ja, den var bra, garvade när jag läste den tidigare idag

  • Medlem
  • 2012-07-20 20:06

Här har man gått och trott att Android var öppet.

Hahahahahahaha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-11 11:59

Sedan så kanske det hjälper om man använder en riktig sax istället för en sådan där liten vit planteringspinne.
Teknikmänniskor alltså, ofta de mest fumliga människor som finns.

Utan att ha sett filmen kan jag omöjligen tro att förpackningen är mer svårforcerad än den för Seagate FreeAgent Pro. Jag skaffade en FW800-variant av en sådan för ett par år sedan och det här utdraget ur en recension av samma drive är inte det minsta överdriven:

Ursprungligen av Cnet:

One factor to bear in mind — at least when you're initially assessing the FreeAgent Go — is that it comes in some of the toughest and most annoying sealed "blister" packaging we've hit in a long time. Have a pair of scissors, plenty of patience and some band-aids handy when first unpacking it. Or, in other words, learn from our painful mistakes.

Seagate FreeAgent Go Portable Drive 320GB Review - Computer Storage

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-17 13:09

Jag köpte en Nexus 7 i New York för tre veckor sen. Jag sålde den i förrgår. Förpackningen var det minsta problemet. Det var faktiskt inga problem alls. Plattan däremot: slö och tråkig. Att den sen saknar kamera på baksidan är bara idiotiskt. Däremot gillar jag Android 4 starkt.

  • Medlem
  • 2012-11-17 14:48
Ursprungligen av PJW:

Jag köpte en Nexus 7 i New York för tre veckor sen. Jag sålde den i förrgår. Förpackningen var det minsta problemet. Det var faktiskt inga problem alls. Plattan däremot: slö och tråkig. Att den sen saknar kamera på baksidan är bara idiotiskt. Däremot gillar jag Android 4 starkt.

Synd att man inte får installera Android eller vilket annat OS för den delen på iPad.
Förhoppningsvis kommer det så småningom med hjälp av lagstiftning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-19 01:08
Ursprungligen av Zepto:

Synd att man inte får installera Android eller vilket annat OS för den delen på iPad.
Förhoppningsvis kommer det så småningom med hjälp av lagstiftning.

Detta är fullständigt OT. Även om jag önskar kunna installera Android på min iPad så skulle jag inte vilja ha en lag som tvingade företaget Apple till att öppna upp för en dylik möjlighet. Och dessutom, frånsett min egen tyckande etik, vilken eventuell kommande lagstiftning skulle verka för dessa följder? Det verkar ju fullständigt bisarrt!

Ursprungligen av Zepto:

Synd att man inte får installera Android eller vilket annat OS för den delen på iPad.
Förhoppningsvis kommer det så småningom med hjälp av lagstiftning.

Det hoppas verkligen inte jag. Hur skulle det fungera? Ska alla hårdvarutillverkare tvingas vara konforma så att all hårdvara kan köra alla OS, eller ska alla utvecklare av OS tvingas anpassa dem till all existerande hårdvara? Du inser vilken sörja av totalt värdelös mjuk- och hårdvara som vi kommer att tvingas att leva med om det blir verklighet? Själva grundbulten i att få en produkt i harmoni är att hård- och mjukvara utvecklas tillsammans. Allt annat blir rena kattskiten. Så låt Google göra Google-plattor som kör Android och låt Apple göra iPads som kör iOS och låt Microsoft göra plattor som kör Windows.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-19 15:08
Ursprungligen av Zepto:

Synd att man inte får installera Android eller vilket annat OS för den delen på iPad.
Förhoppningsvis kommer det så småningom med hjälp av lagstiftning.

...inte får...? Det är inte förbjudet.

En diskussion om vad man får och inte får installera på en iPad istället för iOS är förvisso intressant, men det är inte en diskussion som tas i denna tråd. Det är ett helt annat ämne.

Tack!

/ Mod

  • Medlem
  • 2012-11-19 22:02
Ursprungligen av maskh:

En diskussion om vad man får och inte får installera på en iPad istället för iOS är förvisso intressant, men det är inte en diskussion som tas i denna tråd. Det är ett helt annat ämne.

Låter rimligt. Har startat en ny tråd om det är någon som vill fortsätta.
http://www.99mac.se/iphone-ipad/300114-konsumentens-ratt-att-installera-annat-os-pa-sin-ipad.html

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-11-20 11:49

Hysteriskt roligt!

Min iPhone 5-kartong var lika svår att öppna nästan.
Samma med frugans.

Jag gjorde ingen unboxing-video.

1
Bevaka tråden