Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgraderad cube

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-14 18:58

Jag monterade idag in ett prosessorkort som skulle vara påp 1250 Mhz, när jag kollar systeminfo under macosx står det 0mhz.....någon som vet varför

jag köpte kortet begagnat så jag har inget installationskit för cuben, men det verkar ju funka ändå, jag har moneterat en fläkt från en trasig !!! gammal IIfx

en till fråga, innehåller installationskittet för cube bara en fläkt, eller har jag missat något viktigt (typ kylning) så att jag kommer bränna prosessorn om jag fortsätter köra?

Är kortet överklockat? I så fall kan det vara därför systemet inte förstår hur snabbt kortet är egentligen.

Här http://www.xlr8yourmac.com/G4CARDS/powerlogix_g4_1ghz/index.html finns en utförlig recension av Powerlogix 1 GHz-kort. Kan det vara den du har köpt? I så fall finns en hel del information här. Annars kan du kolla runt lite på den sajten. Där finns bland annat en hel del recensioner inskickade av macanvändare världen över. Mycket bra information.

  • Medlem
  • 2003-07-15 01:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Sten
Är kortet överklockat? I så fall kan det vara därför systemet inte förstår hur snabbt kortet är egentligen.

Här http://www.xlr8yourmac.com/G4CARDS/powerlogix_g4_1ghz/index.html finns en utförlig recension av Powerlogix 1 GHz-kort. Kan det vara den du har köpt? I så fall finns en hel del information här. Annars kan du kolla runt lite på den sajten. Där finns bland annat en hel del recensioner inskickade av macanvändare världen över. Mycket bra information.

på prosessorn står det 1250, så det bör vara 1,25 ghz, men det kianske kan vara överklockat också.....det lider ju inte jag av för panter bara blixtrar fram på min gamla cube....det tar en halv sekund att öppna safari eller quicktimeplayern... på min iMac 700 tar det typ 3 sekunder.....så glad e jag nu...

1
Bevaka tråden