Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-link DWR-923 och Airport Express

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-16 23:41

Hej!

Jag har skaffat 4G bredband via Telenor och fick då en D-Link DWR-923 som 4G mottagare och wifi router. Det funkar OK, men jag lyckas inte koppla upp min Airport Express som jag har för att streama musik. Det är den gamla modellen med 801.11n.

Jag kör en reset på Airporten för att sätta upp den på nytt. Jag säger till den att joina befintligt nätverk (inte WDS, bara join) och den hittar nätverket. Jag sparar och den startar om men då får jag bara upp fel -6753 och det går inte längre att hitta airporten. Den blinkar orange.

Gör jag samma sak men kopplar den på mitt gamla nätverk (en gammal airport extreme) så funkar det utmärkt.

Har någon av er försökt och lyckats koppla en Express till ett nätverk med en D-Link router (eller med någon annan icke-Apple router)?

Några tips på vad man kan prova?

/Axel

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-17 10:17

Börja med det enklaste - ingen kryptering. Får du det att funka kan du testa vilken kryptering de båda är överens om.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-17 16:06

Tack!

Jag har testat helt utan kryptering och då funkar det. Nu ska jag gå igenom de olika varianterna och se någon av dem funkar.

/Axel

1
Bevaka tråden