Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Googles kartapplikation för IOS snart här

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hmm. Är jag helt ensam om att vara totalt ointresserad över att få tillgång till Google maps? Däremot ser jag fram emot att få testa Here ifrån Nokia.

  • Medlem
  • 2012-11-16 19:02
Ursprungligen av sirsnurre:

Hmm. Är jag helt ensam om att vara totalt ointresserad över att få tillgång till Google maps? ...

Jag undrar hur du kan veta exakt vad du är ointresserad av? Har du sett testversionen?

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2012-11-16 10:06

Har man blivit "drabbad" av apples kartapp som jag när jag fick en extrapromenad i Malmö på någon timme så välkomnar man Googlemaps återtåg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-16 10:31

Det skadar generellt inte med alternativ. Om Google Maps blir bra kommer iOS vara en av de mer kompletta "kartplattformarna" med Apples egna, Google och Nokia (samt en del "övriga).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-16 12:11

Men Nokias kartor finns väl inte som en egen app? Kör man dessa kartor i Safari är det ju lika illa/bra/same-same som att använda Google Maps i webbläsaren. Dvs inte speciellt för iOs. Eller snurrar jag till det nu?

De är på gång med en app de också. Förhoppningsvis får man se den i AppStore snart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-16 17:02
Ursprungligen av sirsnurre:

De är på gång med en app de också. Förhoppningsvis får man se den i AppStore snart.

Ok, fast Joacim Melin skriver i sin text att Nokia har släppt en app till iOs. Men det stämmer inte, eller?

  • Medlem
  • 2012-11-16 13:09

Efter att Forstall fick gå så finns ju dessutom chans att den blir godkänd.

Äntligen!!!!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-11-16 16:57

Jag gillar Apples app, har framför allt uppskattat "sväng-för-sväng-navigationen", men jag blir synnerligen orolig av att se ikonens köranvisning!

(Även om det är lite festligt att det är gatorna vid Apples huvudkontor som avbildas!)

Underbart
Apple´s jävla skitkartor driver mig till vansinne

Är inte Eniro och Hitta.se:s kartor rätt välanvända också?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-17 23:32
Ursprungligen av Chaosstar:

Är inte Eniro och Hitta.se:s kartor rätt välanvända också?

True indeed. Men Eniros app för iPad finner jag rätt klumpig. Den är seg och kan endast användas i landskapsläge. Hur jag än vänder och vrider på det så är (för mig!) Google Maps ohotad som bäst i test.

Har man fått någon förklaring till varför Apples kartor visar adresser så in i helvetes fel ?
hittills har dom inte visat rätt på en enda adress jag varit tvungen att söka upp

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-18 00:34
Ursprungligen av disktant:

Har man fått någon förklaring till varför Apples kartor visar adresser så in i helvetes fel ?
hittills har dom inte visat rätt på en enda adress jag varit tvungen att söka upp

Apple har aldrig fel. Gatorna är fel och folk bor på fel ställen...;-)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-18 10:45
Ursprungligen av disktant:

Har man fått någon förklaring till varför Apples kartor visar adresser så in i helvetes fel ?
hittills har dom inte visat rätt på en enda adress jag varit tvungen att söka upp

Fråga en, numera, avskedad chef...

Ursprungligen av disktant:

Har man fått någon förklaring till varför Apples kartor visar adresser så in i helvetes fel ?
hittills har dom inte visat rätt på en enda adress jag varit tvungen att söka upp

Är det så? När det gäller adresser så har jag inte märkt något fel. När det gäller POI så stämmer det inte alltid (så att säga:)
har du något exempel på en adress som är fel?

Ursprungligen av BlackSmp:

Är det så? När det gäller adresser så har jag inte märkt något fel. När det gäller POI så stämmer det inte alltid (så att säga:)
har du något exempel på en adress som är fel?

Det verkar vara samma fel varje gång, för det första så hamnar nålen flera hundra meter åt fel riktning
och dessutom på fel sida av gatan

Ex. senast i går då jag skulle på Dop och försökta hitta kyrkan
Malmövägen 51 Johanneshov

1
Bevaka tråden