Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söka på filändelse i ML

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en mapp med väldigt många bilder där jag skulle behöva söka ut de få med filändelsen .png. Hur gör jag detta i finder? Försökte med sökrutan och att söka på filändelsen, men det funkade inte alls.

Mvh

Edit: Det konstiga är att det fungerar att söka efter .png när man söker "Denna Mac", men inte när jag söker i mappen "Bildbackup". Varför?!

Edit 2: Jag har två hårddiskar i min iMac, kan det vara detta som stör? Jag försöker söka på den hårddisken där systemet inte ligger nämligen.

...och med Edit 3 kom jag fram till lösningen. Jag hade lagt den hårddisken i Integritetsskydd i Spotlight. Då gick det tydligen inte heller att söka på den via Finder. Kanske kan hjälpa någon annan stackars sate som krånglar till det för sig!

Senast redigerat 2012-11-14 19:52
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-15 13:12
Ursprungligen av blackheim:

...och med Edit 3 kom jag fram till lösningen. Jag hade lagt den hårddisken i Integritetsskydd i Spotlight. Då gick det tydligen inte heller att söka på den via Finder. Kanske kan hjälpa någon annan stackars sate som krånglar till det för sig!

Spotlight är den systemöverbryggande funktionen för sökning på OS X idag. Så oavsett genom vilket verktyg du söker så är det SpotLight som anropas.

1
Bevaka tråden