Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ersättare till AlphaButton

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I samband med en större revision av min hårdvara ( SSD + nytt grafikkort + HD #5 ) passade jag på att migrera till Lion och till min fasa upptäcker jag att ett av de program som jag använder så gott som dagligen upphörde att fungera - AlphaButton. Stödet för PPC-kod försvann iom migrationen. OK. Skaffa annat då! Men vad ?

Jag vill kunna

• fortsätta arbeta i Lion - på Mac
• tillverka knappar med text på
• tillverka en drös med samma utseende
• ha fler rader text
• styra utseende och storlek
• generera mouse-over varianterna

Nå'n som känner till ett alternativ till AlphaButton ?

Du kan väl köra AlphaButton ändå, eftersom det är en Java-applikation. Den körbara Mac-filen är bara en wrapper. Jag har aldrig använt AlphaButton, så jag vet inte om det fungerar korrekt, men så här gjorde jag för att få igång det (jag förutsätter att du lagt det i Programmappen):

Starta Terminalen, skriv:

cd /Applications/AlphaButton.app/Contents/Resources/Java/lib/;java -cp HTTPClient.jar:MRJAdapter.jar:cedar.jar:glf.jar:imageconversion.jar:jaxen-full.jar:jdom.jar:res.jar:saxpath.jar:ui.jar -Dapple.laf.useScreenMenuBar=true com.cg.cedar.ui.App

och slå enter.

Nu borde det starta. Om det fungerar som det är tänkt kan du skapa ett AppleScript med följande innehåll:

do shell script "cd /Applications/AlphaButton.app/Contents/Resources/Java/lib/;java -cp HTTPClient.jar:MRJAdapter.jar:cedar.jar:glf.jar:imageconversion.jar:jaxen-full.jar:jdom.jar:res.jar:saxpath.jar:ui.jar -Dapple.laf.useScreenMenuBar=true com.cg.cedar.ui.App"

Spara som program och lägg på lämpligt ställe...

Senast redigerat 2012-11-14 20:15

Fungerar alldeles utmärkt. Jag har modifierat scriptet så att jag kan gömma undan AlphaButton och bara ha en "Startknapp" synlig.

Bockar och bugar.

1
Bevaka tråden