Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som bor i Uppsala och har en Dell U2711?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ny Macbook Air och vill köpa en extern bildskärm för att kunna skriva och redigera text och bild bättre. Apple har en egen skärm men den kostar nästan 10 000 kr vilket blir för dyrt. Jag hittar en skärm från Dell som kostar under 6000 kr. Den har dock fått väldigt skilda omdömen, en del tycker den är fantastiskt bra och andra tycker den är kass. Jag hittar ingen affär i Uppsala där jag kan prova själv. Finns någon i Uppsala som använder en sådan skärm som kan låta mig komma och prova själv en stund?

Ursprungligen av goranlin:

Någon i Uppsala som använder MBA med Dell U2711?

Måste det vara i kombination med en MacBook Air?

Om det är skärmen du är intresserad av så kan det väl inte spela så stor roll vilken dator det är som driver skärmen?

Nej, som du skriver går det bra med vilken dator som helst eftersom jag tar med min MacBook Air med adapter.

Ursprungligen av goranlin:

Nej, som du skriver går det bra med vilken dator som helst eftersom jag tar med min MacBook Air med adapter.

Då tycker jag att du ska göra en rapportering och be moderatorerna ändra rubriken, så får du en större målgrupp för din fråga.

Och be dem gärna att flytta tråden till rätt forum också - "Bildskärmar".

Enligt Prisjakt ska den finnas på Webhallen o nåt som heter Alina i Uppsala...

Hitta närmaste butik som säljer Dell UltraSharp U2711

Ja, men som på många ställen har Webbhallen skrivaren men den är packad i en kartong och man kan inte prova den. Alina har den inte i lager. Jag kanske ska köpa den men inte utan att ha provat den!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-14 17:53

Annars finns ju alltid oppet kop? Kop skarmen, testa den ett par dagar, gillar du inte den ar det bara att skicka tillbaka den. Har gjort det ett par ganger och det fungerar utmarkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-14 18:57

Den skärmen man vill se i verkligheten innan köp. Lycka till.

Ursprungligen av goranlin:

Jag har en ny Macbook Air och vill köpa en extern bildskärm för att kunna skriva och redigera text och bild bättre. Apple har en egen skärm men den kostar nästan 10 000 kr vilket blir för dyrt. Jag hittar en skärm från Dell som kostar under 6000 kr. Den har dock fått väldigt skilda omdömen, en del tycker den är fantastiskt bra och andra tycker den är kass. Jag hittar ingen affär i Uppsala där jag kan prova själv. Finns någon i Uppsala som använder en sådan skärm som kan låta mig komma och prova själv en stund?

Jag hade en sådan skärm innan jag gick över till en komplett iMac. Skärmen är bra, mycket bra faktiskt...om man får en revision 07 eller 09, de andra har stora problem med blödningar och coatingen är för grynig. Ska du hålla på med bildredigering på ett korrekt sätt så är en hårdvarukalibrering ett måste, fastän det finns Adobe RBG och sRBG som förval på skärmen.

Ursprungligen av Segas:

Jag hade en sådan skärm innan jag gick över till en komplett iMac. Skärmen är bra, mycket bra faktiskt...om man får en revision 07 eller 09, de andra har stora problem med blödningar och coatingen är för grynig. Ska du hålla på med bildredigering på ett korrekt sätt så är en hårdvarukalibrering ett måste, fastän det finns Adobe RBG och sRBG som förval på skärmen.

Hoppas du är medveten om att du svarat på en ett år gammal tråd...

Haha, det tänkte jag inte ens på.

1
Bevaka tråden