Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Vill du få ett mejl när sidan uppdateras?"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man står i startgroparna för att göra en webbsida på en registrerad domän, och vill att de personer som besöker sidan ska få ett mejl när sidan är klar - hur gör man då? Vad krävs?

Exempel: jag har registrerat en domän, men inte lagt upp något än. Förr eller senare kommer det läggas upp saker där, och då vill jag skicka ut ett mejl till alla de som anmält intresse med sin mejladress på sidan. Hur ska jag bete mig då?

Du behöver berätta mera om din server där sidan skall ligga och förstås hur mycket du kan om databaser, middleware och sådant.

Kör du OS X så finns det flera olika metoder att göra det.

Har du PHP eller Lasso så finns det ännu fler metoder.

Kan du något om databaser som tex FileMaker Pro eller MySQL så finns det ännu fler möjligheter.

Det har även i ett par trådar här på 99mac diskuterats mailinglistor och form-to-mail-lösningar som är det du behöver.

Det finns även lösningar som går ut på att man skickar ett mail till en listserver som då automatiskt lägger till avsändaren på en mailinglista.

Så berätta mera!

/Ola

Håller med Ola.

Om du bara behöver en snabb lösning och inte förväntar dig tusentals registreringar som måste in i en db så kan du göra som jag gjorde senast.

Installera formmail.pl och skicka breven till en dedikerad adress hos dig själv (typ reminder@dindomän.se).

Kan tillägga att jag har för mig jag sett att det finns gratissiter på internet som kan bevaka en webbsida och maila förändringar till dig. Man skall kunna lägga in deras epostregisteringssystem på sin egen webbsida. Tyvärr har jag inga URL'er men om jag hade det behovet skulle jag leta hos Yahoo.

/Ola

1
Bevaka tråden