Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös HDMI till HDMI?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon lösning där man kan köra HDMI till HDMI trådlöst?
Dvs t.ex. koppla en sändare till en digital videokamera och en mottagare till en TV och sen trådlöst visa kamerans bild på TVn.

En del handlare har till och med avdelningar om det: NetOnNet - TV och Bild - Kabel och kontakt - HDMI - Trådlös HDMI 1/1

Nej det fungerar inte tyvärr, jag var kanske lite otydlig ovan.
Någon dator ska givetvis inte vara inblandad. Vill kunna sända från videokamerans HDMI-ut till TVns HDMI-in utan att behöva ha HDMI-kabel mellan. Men något sådant verkar inte finnas.
Kanske blir en WIFI-lösning i framtiden istället, finns ju i alla fall för stillbilder.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-12 22:14

Varför ska det inte funka? Den trådlösa överföringen borde väl strunta i om det sitter en dator eller en videokamera i ena ändan...

Ursprungligen av kenjon:

Varför ska det inte funka? Den trådlösa överföringen borde väl strunta i om det sitter en dator eller en videokamera i ena ändan...

antagligen för att tekniken, min gissning, kräver att ett program eller någon slags drivrutin måste installeras på sändarkällan o det går inte att göra i en kamera...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-12 23:59
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

antagligen för att tekniken, min gissning, kräver att ett program eller någon slags drivrutin måste installeras på sändarkällan o det går inte att göra i en kamera...

De dyrare varianterna av de där manickerna tar en hdmi-signal från en vanlig utgång/kabel och skickar den trådlöst. Inga drivrutiner krävs.

Länk?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-13 21:12
Ursprungligen av Chaosstar:

Länk?

Längre upp i tråden.

1
Bevaka tråden