Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minin låter som en syrsa! Varför?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-19 22:20

På sista tiden har minin börjat låta lite grand. Ljudet kommer och går, och påminner om en syrsa, eller en cikada. Alltså ett svirrande ljud, som en puls. Svirr, svirr, svirr, svirr...

Säkerligen är det ett "snurrande" problem, och de tänkbara kandidaterna är i första hand hårddisken (Hitachi 5k160 80 gb) eller fläkten (märke okänt).

Minin är en Core 2 Duo 1,83 ghz och köptes in i oktober förra året.

Det jag skulle vilja veta är om någon har eller har haft ett liknande ljud, och som antingen vet, eller har en god uppfattning om, vad det är för fel.

+1 på hårddisken!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-20 10:40

några gånger har det låtit så inte från minisar, men från tex iBook, iMac osv, har varit HD som henkebarn skriver - ta backup, sedan kör apple hårdvarutest och kolla, knata in med den där du handlade den eller kontakta Apple

  • Medlem
  • 2008-02-20 11:33

Tack för svaren! Jag har nu testat minin med Skivverktyg, AHT och kollat SMART-status via Onyx. Programmen meddelar inga fel. Ska ta back-up, jag lovar. Annars avvaktar jag.

  • Medlem
  • 2012-11-11 19:43

Den låter likadant fortfarande, ibland. Jag har bytt hårddisk två gånger, så jag gissar på fläkten...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-11 19:48

Snart 5 år senare.
Jo, jag tror också på fläkten då.

  • Medlem
  • 2012-11-11 20:13
Ursprungligen av joakimo:

Snart 5 år senare.
Jo, jag tror också på fläkten då.

Jag måste säga att jag är nöjd med denna lilla mini, den bara går och går och går. Diskarna gick inte sönder, för övrigt, de blev bara för små...

1
Bevaka tråden