Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple ger alla Icloud-användare extra e-postadress

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-11-08 16:26

Hur länge kommer @me.com finnas kvar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-08 16:32
Ursprungligen av heek:

Hur länge kommer @me.com finnas kvar?

Forever.

Det är bara ännu ett alias som Apple har knutit till mailboxarna, dvs att om någon mailar till nisse@me.com så kommer mailet till samma mailbox som om det hade skickats till nisse@icloud.com.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-08 21:22

Och man behöver väl inte göra något alls, som Apple antyder att man ska. De har reserverat email-adressen.... den är väl redan aktiverad?
Det de menar är väl om man vill ställa in sin email på icloud-domänen istället, men det ser jag som helt onödigt.
Mer Macigt med en @mac.com

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-09 12:11
Ursprungligen av kenjon:

Och man behöver väl inte göra något alls, som Apple antyder att man ska. De har reserverat email-adressen.... den är väl redan aktiverad?
Det de menar är väl om man vill ställa in sin email på icloud-domänen istället, men det ser jag som helt onödigt.
Mer Macigt med en @mac.com

Nej, man behöver inte göra ett endaste dugg. De ger väl bara lite pointers hur man ska göra för att använda @icloud.com som avsändaradress istället för någon av de andra.

Men jag kommer fortfarande använda min @me.com för jag har nu även köpt massa appar med den adressen.

Du ändrar bara ditt alias, det har inget med ditt Apple ID att göra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-09 14:29
Ursprungligen av Capeman:

Du ändrar bara ditt alias, det har inget med ditt Apple ID att göra.

...om "du" vill

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2012-11-09 21:11

Och varför går det inte att använda @icloud.com-domänen som ID? Skulle vara bra mycket smidigare, då kan man ju skippa hotmailen. Försöker bli fri från den då icloud rockar som mail-klient Snälla Apple fixa detta!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-10 01:09
Ursprungligen av Andela:

Och varför går det inte att använda @icloud.com-domänen som ID? Skulle vara bra mycket smidigare, då kan man ju skippa hotmailen. Försöker bli fri från den då icloud rockar som mail-klient Snälla Apple fixa detta!

De har ju inte med varann att göra, du blandar ihop äpplen och päron. Även om hotmail skulle gå under så kan du ju fortfarande ha den adressen som ett Apple-ID, det spelar ingen roll. Det denna tråden handlar om är mailen i iCloud, inte Apple-ID.

Jag har Ludvig.xxxxxx@gmail.com kan jag på något sätt få eller byta till typ @icloud.com ???

Ursprungligen av Ludde57:

Jag har Ludvig.xxxxxx@gmail.com kan jag på något sätt få eller byta till typ @icloud.com ???

Registrera dig för ett nytt konto på iCloud.com och hoppas e-posten du önskar är ledig. Det är nämligen lite svårt för Apple att byta din befintliga Gmail-adress mot en @icloud.com-adress då det är olika företag.

Det funkar såklart men då tappar jag alla appar och presentkort jag har där...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-12 00:40
Ursprungligen av Ludde57:

Det funkar såklart men då tappar jag alla appar och presentkort jag har där...

Men läs nu på - detta handlar inte den epostadress som du har som Apple-ID, detta handlar om att ditt mailkonto i iCloud får tillgång till ännu ett alias. Milsvid skillnad,

1
Bevaka tråden