Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte komma ut på internet på min arbetsplats

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

nätverks problem !
Min Macbook pro vägrar att komma
i på intenet !
Imorse kollade jag av mina mail och
satte den i viloläge medans jag tog mig till jobbet
Väl där så startade jag upp den som vanligt för att kolla några saker på nätet !
Då vägar den att komma in på mitt
privata nätverk på min arbets plats.
Jag provade då att logga in på
det nätverk som vi använder som
system på min arbetsplats och kunde då komma åt intenet.
Jag logga ut mig från detta nätverk för att logga in på det privat igen men kom ej ut på internet.
Detta gick inte så jag provade igen
med nätverket på min arbetsplats igen men fick nu inte kontakt med internet.
Datorn hittar nätverken men kan bara komunisera internt men ej med wwww.
Då provade jag att sätta i en nätverkskabel men får samma problem oavsätt om jag använder
trådlöst eller tråd
Finns det någon som har en förklaring ?

Mvh / Jonas

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-10 21:42

Hur är ditt privata nätverk anslutet till internet? Du säger att det fungerar fint att surfa via ett nätverk på jobbet, varför fortsätter du inte med det nätverket?

Ursprungligen av reboot81:

...Du säger att det fungerar fint att surfa via ett nätverk på jobbet, varför fortsätter du inte med det nätverket?

Nja, det funkade där första gången. Men sen skriver han att det inte funkade där heller.

"...provade igen med nätverket på min arbetsplats igen men fick nu inte kontakt med internet..."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-10 22:31

Jag skulle prata med någon nätverksansvarig på jobbet om jag vore dig. Det finns kanske en naturlig förklaring, som bara han/hon begriper.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-10 23:05

HärreGud.

  • Medlem
  • 2012-11-10 23:37
Ursprungligen av Konrad:

HärreGud.

möjligen

Ursprungligen av Jonas Tillberg:

...Finns det någon som har en förklaring?...

Det är ju totalt omöjligt för någon här att ha en förklaring. Du berättar bara att det finns att par olika nätverk ("ditt privata nätverk" och "nätverket på din arbetsplats"). Men vi har ju ingen aning om hur de nätverken är konfigurerade.

Du får nog börja med att berätta lite mer om nätverken.

Och du kan ju t.ex. berätta vilka IP-nummer du får när du provar olika sätt att ansluta.

Men även om du ger oss mer information, så är det ändå mycket mycket mycket större chans att få ett svar om du frågar de ansvariga på jobbet.

  • Medlem
  • 2012-11-10 23:39

SIckna griniga svar. Killen behöver hjälp. Hjälp honom eller låt bli.

Hur gick det? Har du pratat med någon nätverksansvarig på jobbet? Eller har du lite mer info till oss, så att vi kan försöka hjälpa till?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-14 18:19

Ett inlägg skrev han/hon.

1
Bevaka tråden