Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem starta MBP i 32- eller 64-bitars läge

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har alltid tidigare kunnat starta om min MBP 15" mid -09 i valfritt läge genom att hålla nere 32 eller 64 vid omsatt/uppstart men nu går det plötsligt inte. Har testat många gånger nu på alla möjliga sätt men icke sa nicke.

Jag behöver kunna starta i 32-bitars läger för att de i annat så utmärkt bra Logitech envisas med att fortfarande bara ha sitt Harmony Remote program enbart för 32-bitars.

Så vad har hänt, är det Apple som lyckats sulla bort denna möjlighet med sin senaste version av OS X?

Ska fan ta och ringa Logitech Harmony Support (måste vara en av världens bästa supporter...) och säga till dem att nu är de en av få i världen som är så efterblivna att de hänger kvar på 32-bitars så det är dags att fixa fram en version för 64-bitars.

Mountain Lion har ingen 32-bitars kernel att starta. Men kan du inte visa info för programmet och sätta det att köra i 32-bitars läge?

Ursprungligen av suddgummi:

Mountain Lion har ingen 32-bitars kernel att starta. Men kan du inte visa info för programmet och sätta det att köra i 32-bitars läge?

Ok, så ML har enbart 64-bitarsläge...? Då är det ju kört för mig verkar det som...

Förstår inte vad du menar med att visa info för programmet och sätta det att köra i 32-bitarsläge, kan du förklara närmare?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-08 14:11

Högerklicka på programikonen och välj Visa Info. Där ska det finnas en kryssruta för starta i 32-bitars....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-08 14:12

En 32-bits kernel kan köra program i 32-bits och 64-bits-läge. Men kräver 32-bits drivrutiner.

En 64-bits kernel kan också köra program i 32-bits och 64-bits-läge. Men kräver 64-bits drivrutiner.

Man kan enkelt bestämma om man vill starta ett program (t.ex. Safari) i 32-bits eller 64-bits genom att markera programmet i Finder och sedan köra kommandot "Arkiv->Visa info". Där finns en kryssruta för inställning.

Om ditt program måste ha en speciell drivrutin för att fungera, och denna endast finns i 32-bits, då är du körd.

Finns ingen kryssruta i Info för 32-bitars start för Harmony-programmet, så jag tror det får bli ett email till Logitech och fråga vad 17 de har tänkt på....

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2012-11-09 17:19

Jag har inga problem att köra harmony-programvaran i 64-bitars läge. Har Logitech kanske olika versioner för olika fjärrkontroller?

Mina fjärrkontroller är Harmony One och Harmony 1100.

Programvaran jag laddar ner från Logitech är:
Logitech Harmony Remote Software (7.8.1.0)

Om du har samma version men ändå inte kan starta i 64-bitars läge har du kanske något annat problem.

Ursprungligen av theN:

Jag har inga problem att köra harmony-programvaran i 64-bitars läge. Har Logitech kanske olika versioner för olika fjärrkontroller?

Mina fjärrkontroller är Harmony One och Harmony 1100.

Programvaran jag laddar ner från Logitech är:
Logitech Harmony Remote Software (7.8.1.0)

Om du har samma version men ändå inte kan starta i 64-bitars läge har du kanske något annat problem.

Intressant.....

Jag har haft version 7.7.0 och när jag klickat på uppdatering i programmet så har det varit den nyaste tillgängliga. Men när jag nu testade att ladda hem programmet direkt från Logitechs hemsida så fanns den version du har. Har installerat den nu och ska testa om det funkar i morgon. Tack för tipset.

1
Bevaka tråden