Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari startar inte

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-08 14:17

Får meddelandet: Safari kan inte öppnas på grund av problem! Har något med följande att göra och 'Symbol not found'

Application Specific Information:
dyld: launch, loading dependent libraries

Vad bör jag göra, det verkar inte bara gå att ominstallera Safari, hittar inte Safari enskilt på nätet? Alltså, hur får jag Safari att fungera igen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-08 14:25

Jag har ingen lösning men har du testat om Safari startar om du loggar in som en annan användare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-08 15:00
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-08 16:06

Tack för feedback! Det går ju inte att avinstallera i vanlig bemärkelse när det gäller mac. Har för mig att jag läst att man ska undvika att dra Safari till papperskorgen, vet inte varför. Om jag tar hem safari på nytt och installerar, behöver jag då göra något åt mitt 'gamla' Safari?

Vilken version av OSX och Safari har du?

Har du provat kenjons tips om att prova vad som händer om du är inloggad som en annan användare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-08 19:13

Har OS 10.7.5 och Safari 6.0.2. Safari funkade tills för någon vecka sedan då jag som sagt får felmeddelande när jag försöker öppna. Testade precis att skapa en ny användare men fungerade inte då heller. Uppdaterade Safari med senaste säkerhetsuppdateringen i dag, och hoppades att tidigare problem på något sätt skulle fixas. Men icke. Inget safarisurf här inte.

Ett tips är att installera om den senaste uppdateringen (dvs 10.7.5 i det här fallet), men att då använda combo-versionen, som innehåller alla uppdateringarna från 10.7.0 till 10.7.5.

OS X Lion Update 10.7.5 (Client Combo)

Kanske lite långsökt, men ibland hjälper det, och det kan ju inte skada.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-09 15:34

Testar med combo-uppdateringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-09 15:34

I dag får jag samma typ av felmeddelande när jag ska öppna andra program; Itunes, Appstore, Word, Excel, Spotify. Vad händer?

Hur har det gått? Hjälpte det?

  • Medlem
  • 2012-11-14 15:53

Hälsan brukar tiga still, men det vore bra om man får feedback.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-14 18:17

pilfot har skrivit fem inlägg, alla i samma tråd. Så det är föga troligt att vederbörande kommer med feed back.

1
Bevaka tråden