Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systemåterställning utan skivor?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska sälja min imac och har inte kvar några skivor.
Jag har en massa lösenord och annan info jag vill radera men vet inte hur, när jag är inne på skivverktyg och återställa så vet jag inte riktigt hur jag ska få till det.
Tips?

Du måste ha en annan skiva att starta från, om du ska formatera.

Annars kan du ju bara skapa ett nytt adminkonto, och kasta ditt gamla konto.

Öppnar upp den här tråden igen.
Kan jag använda Snow Leopard skivan jag köpte för att uppgradera min imac till att återställa en begagnad MBP jag tänkt köpa?
Köpte även iLife9 den hgången går den att installera på en dator till?
Tack

Ursprungligen av wildcard:

Kan jag använda Snow Leopard skivan jag köpte för att uppgradera min imac till att återställa en begagnad MBP jag tänkt köpa?
Köpte även iLife9 den hgången går den att installera på en dator till?

Går att installera?
- Ja.

Får installera?
- Nej, inte om man strikt ska följa licensvillkoren.

Ah just de, så är de rätt ska vara rätt. Men en sån skiva duger för att återskapa? När man går från leopard till SL är det inte en uppdatering man köper utan hela systemet så det ska funka?

Ursprungligen av wildcard:

När man går från leopard till SL är det inte en uppdatering man köper utan hela systemet så det ska funka?

Jag förstår inte den meningen. Det känns som flera meningar ihopbakade till en.

För att uppdatera från Leopard till Snow Leopard så måste man köpa Snow Leopard.

Ok jag ska omformulera mig Jag hade Leopard på min imac och köpte SL. Eftersom SL inte är en uppdatering utav Leopard utan ett helt nytt operativsystem(?) så innehåller den skivan tillräckligt för att återställa en dator? Det borde inte Leopard göra - har för mig den skivan säger "update" och en update innehåller inte tillräckligt för att återställa en dator?

Ursprungligen av wildcard:

Ok jag ska omformulera mig Jag hade Leopard på min imac och köpte SL. Eftersom SL inte är en uppdatering utav Leopard utan ett helt nytt operativsystem(?) så innehåller den skivan tillräckligt för att återställa en dator? Det borde inte Leopard göra - har för mig den skivan säger "update" och en update innehåller inte tillräckligt för att återställa en dator?

Det är alltid hela systemet på SL-skivorna. Har aldrig funnits några uppgraderingsskivor.

Senast redigerat 2012-11-09 14:57

Nähä ok, fel av mig. Tack!

1
Bevaka tråden