Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur går det för Netflix, egentligen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-08 19:05

En tredjedel av trafiken i USA står Netflix för. Som Filip&Fredrik skulle sagt: det går ingen rät linje mellan Netflix och Spotify vad gäller distributionsteknik.

Nja, en tredjedel av *trådburen* USA-trafik under *peak*, står Netflix för. Om det ser ut som i Norden finns det en markant peak under lördagskvällen, men t ex torrent och annan trafik är mera jämt utspridd.

Så, visst är det imponerande mycket, men Netflix står inte för en tredjedel av den totala USA-trafiken.

Tja, snor man texter som andra översatt och raderar bort den rätta översättaren som Undertexter.se gör med de flesta utav texterna som laddas upp där så är man dömd att gå under!

Ursprungligen av g0tr00t:

Tja, snor man texter som andra översatt och raderar bort den rätta översättaren som Undertexter.se gör med de flesta utav texterna som laddas upp där så är man dömd att gå under!

Du menar på allvar att du tror det är något som kunderna bryr sig om och väljer bort Netflix på grund av?

  • Medlem
  • 2012-11-11 23:18
Ursprungligen av g0tr00t:

Tja, snor man texter som andra översatt och raderar bort den rätta översättaren som Undertexter.se gör med de flesta utav texterna som laddas upp där så är man dömd att gå under!

Tycker det är är lite komiskt, det är okej att sno film å sätta text på, men inte okej att sno texten från den som från början snodde filmen?

Man försökte dela upp verksamheten och flytta ut dvd-uthyrningen till ett nytt bolag. Kundmottagandet var väl sådär.

En månad senare och hur många nya premiärer har det varit? Det bådar inte gott. Dom flesta jag talat med kommer inte fortsätta med Netflix när provperioden går ut. Inklusive jag.

Jag gillar Netflix, men de får inte hur lång tid på sig som helst att utöka utbudet. Jag antar att det blir en överlevnadsfråga. Jag ställer mig bara undrande till varför de av vissa filmer har uppföljaren, men inte den första filmen i utbudet. Det känns aningen märkligt. Jag ställer inte stora krav på att de ska ha det mesta av det senaste, men de får se till att peta in det mesta av resten om jag ska bli en långvarig kund.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-11-12 08:56

Jag använder det tillsvidare då: 1. Det är suveränt till ungarna och 2. Det finns massa serier som jag inte kollat på tidigare men ska vara bra. Filmutbudet är skralt och likaså skulle man vilja ha en plan för när nästa säsong av en serie kommer in. Kommer säsong 3 av Fringe om en månad eller två år?

I det långa loppet ser jag nog ändå inte hur det ska kunna slå tjänster som levererar färskt material.

1
Bevaka tråden