Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill kunna se bild från videokamera på min iPad

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Yes, skall förklara vad jag skulle vilja ha "hjälp" med - eller igentligen se om någon vet hur man kan lösa detta.
Vet inte heller om detta ligger under rätt ämne men testar här..

Är tränare för ett innebandylag. Vill ha en videokamera som spelar in matchen och där jag samtidigt i båset kan kolla på detta i min iPad. Inte bara det utan att under själva inspelningen/streamningen kunna spola tillbaka, pausa mm för att kunna se tidigare situation - detta medans det fortfarande spelar in så man kan hoppa fram till realtid.

Förstår ni?

Förenklat (eller försvårat),
Kamera spelar in, på något sätt får jag in detta i min Ipad, kunna se video live samt spola tillbaka, pausa mm, fortsätta live.

Jag har tillgång till följande:
Videokamera (olika varianter)
MacBook Pro
Bärbar PC
iPad
iPhone
Trådlöst internet via mobilt bredband alt. internetdelning

Vore kul och se om någon vet hur man löser detta - har försökt att hitta på google men jag har kammat hem noll...

Tack på förhand!

//Christian

Får det kosta pengar ?
Köp en CCTV anläggning med inspelning, finns många system där du via en app kan komma åt inspelat material samt live

Ursprungligen av disktant:

Får det kosta pengar ?
Köp en CCTV anläggning med inspelning, finns många system där du via en app kan komma åt inspelat material samt live

Kosta får det göra - men vet du om de finns system där man kan köra med vanlig videokamera istället (eller är det en självklarhet?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-07 20:31

Jag vet hur man löser detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-07 20:48
Ursprungligen av marf:

Jag vet hur man löser detta.

Trådskaparen blir säker glad om du då talar om hur han kan lösa det.

Ursprungligen av marf:

Jag vet hur man löser detta.

Snälla, dela gärna med dig av dina magiska kunskaper

  • Medlem
  • 2012-11-07 22:29

marf kanske försörjer sig på att ge sådana svar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-08 00:17

Då bör han väl börja med att tala om vad det skulle kosta att anlita honom....

  • Medlem
  • 2012-11-08 21:45

Låt ingen skugga falla över marf på grund av vad jag skrev. Jag ville bara peka på att det kan finnas skäl till att man säger att man kan men låter bli att säga hur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-09 08:28
Ursprungligen av Baron:

Låt ingen skugga falla över marf på grund av vad jag skrev. Jag ville bara peka på att det kan finnas skäl till att man säger att man kan men låter bli att säga hur.

Att skriva att man vet och inget mer är störande, det tillför ingenting och just de orden kan varenda forummedlem skriva i varenda tråd och sen inte bry sig.

Ursprungligen av stile:

Att skriva att man vet och inget mer är störande, det tillför ingenting och just de orden kan varenda forummedlem skriva i varenda tråd och sen inte bry sig.

Exakt. Om man nu säljer sådana här lösningar, skriv det då i inlägget. "Jag vet hur" och inget mer är bara drygt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-21 10:37

Detta kanske kan vara något, eller en bit på vägen.

Review: $199 Logitech Broadcaster Wi-Fi webcam for Mac and iOS | 9to5Mac

1
Bevaka tråden