Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Höja volymen på retina macbook pro

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2012-11-05 20:12

Tjatja. När jag lyssnar med lurar i min retina macbook pro är högsta volymen ungefär samma som högsta på min iPhone minus två steg. Jag har för mig att det finns någon EU-standard för hur hög volym man får ha i lurarna, och att det finns en app som tar bort denna begränsning så att man får lite högre volym. Någon som vet om man kan höja max-volymen för lurar i rmbp?

Jag vet inte om du har väldigt tungdrivna lurar men när jag lyssnar med lurar (AKG K240 oftast) så är ca halva volymen högt nog. Jobbar ändå med liveljud så jag är van vid starka nivåer. Var rädd om öronen!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-11-06 03:19

Har exakt samma önskemål faktiskt. Har ett par B&W P5 som jag är mycket nöjd med ljudtrycket när jag lyssnar på iphonen. Men på min mbpr saknas det ett par dB. Försökte googla lite men jag lyckades inte hitta nåt vettigt.

Hög volym är inte det samma som bra ljud. Jag har dock för mig att på Mac'en kontrolleras utgångsvolymen på två ställen. Dels har du utgångsnivån i systeminställningarna o dels har du nivån i iTunes. Sedan skulle jag rekomendera täckta eller möjligen "plugg"- lurar som stänger ute omkringvarande ljud.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-06 17:49

Kanske Boom - Mac volume booster and system-wide equalizer kan vara något för att höja ljudet

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-11-07 06:34

En extra förstärkare känns lite overkill, så viktigt är det inte att jag orkar lägga några större summor på det.

Testade Boom, funkar, men ljudkvaliten tar ju lite stryk, antar pga av att signalen efterbehandlas på nåt sätt.

Men som TS är inne på, känslan är att maxvolymen medvetet har begränsats i mjukvara av Apple och att hårdvaran i sig klarar mer volym utan att det låter illa.

Jag vet att det kostar. Men måste verkligen rekommendera Cambridge DacMagic Plus D/A-omvandlare. Efter investeringen av den så går det inte att jämföra att lyssna med högtalare eller hörlurar med macen som enhet. Det levereras digitalt från MBP eller iphone för den delen och shit vad grymt det blir. Plus en hel del extra volym

1
Bevaka tråden