Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa minne till iMac 2008

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-11-05 18:48

Har fått låna en äldre iMac som fortfarande kör Snow Leopard och tänkte uppdatera till Mountain Lion, men datorn har enbart 1gb ram (2gb krävs för både Lion och ML) så tänkte uppgradera den med 2gb i andra sloten. Då är frågan, var kan jag köpa rätt sorts minne (PC2-6400 2 GB RAM Chip - iFixit) billigt här i sverige?

Jag har också 2st Samsung PC3-8500 minnen som suttit i en (numera) paj MacBook. iFixit rekommenderar inte de minnena till denna iMacen (gen 7,1) men ponera att jag prövade dem ändå, går allt åt pipan då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-06 00:44

iMac (Early 2008) tar faktiskt 6 GB enligt Mactracker - Get Info on any Mac . Någon rekommenderade mej Crucial minnen som jag bara har fått bra erfarenheter av. SO-DIMM-minnen - Hitta de bästa priserna, information och omdömen.

Ursprungligen av brn:

...så tänkte uppgradera den med 2gb i andra sloten...

Köp mer än 2 GB. Visst, det blir ett lyft att gå från 1 till 3 GB. Men om man ändå ska köpa så kan man väl lika gärna köpa 4 eller 6 GB.

Ursprungligen av brn:

...Jag har också 2st Samsung PC3-8500 minnen som suttit i en (numera) paj MacBook. iFixit rekommenderar inte de minnena till denna iMacen (gen 7,1) men ponera att jag prövade dem ändå, går allt åt pipan då?

Funkar inte alls. Två helt olika minnestyper - DDR2 och DDR3.

4GB-stickorna är dyra och ovanliga. Det blir så med äldre minnen. Flyger upp i pris. Jag skulle gärna byta från 4 till 6GB, men tycker inte riktigt att det är värt det. Eller så är det.. 1000 spänn i alla fall ca.

1
Bevaka tråden