Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smartast uppgrad osx 10.5 till mountain lion?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HEJ TECHIEZ!

Vad skulle ni rekommendera mig att göra, utan att betala i onödan mycket?

Finns det någon väg runt att bara gå till appstore o bara handla varje OSX-steg emellan?

TACKSAM FÖR TIPS!

Det är väldigt svårt att tipsa om olika vägar när man inte vet utgångspunkten så lite fakta om din dators hårdvara vore bra.

Sedan undrar jag vad du menar med "väg runt" ?

Tjena!
macbook pro 10.5 och vill uppgradera till Mountain Lion senaste OSX utan att behöva köpa varendaste osx emellan från appstore. Det ska finnas en "recovery disc" för osx lion för 69 dollar och den ska man tydligen kunna använda som snabbast o billigaste möjliga väg att få in mountain lion???? Kan det stämma från en 10.5?
Och vad behöver jag tänka på för att inget av d jag nu har på min dator ska försvinna när jag byter upp osx? Enkla lösningar? Eller kan jag bara köpa o byta ut - vanliga misstakes?

Kan man inte bara köpa ML och uppgradera direkt till denna ??

Ursprungligen av martinalexander:

Kan man inte bara köpa ML och uppgradera direkt till denna ??

Den här aktuella datorn har 10.5. För att köpa Mountain Lion, så måste man ha tillgång till App Store. App Store finns inte i 10.5. Den kom i 10.6.6.

Hej!

Tror inte det - men d hade ju varit d snyggaste, men så verkar d inte -

Du får väl hitta en dator med tillgång till App store, köpa Mountain Lion och lägga på en USB-sticka.

How to create a bootable, backup Mountain Lion install disk | Ars Technica

1
Bevaka tråden