Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad tappar marknadsandelar på växande marknad

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPad mini kommer att påverka dessa siffror en del, ska bli intressant att läsa samma rapport om ett kvartal.

Jag satt och gapade med hakan när jag läste rubriken och tänkte, detta kan inte vara sant - objektivitet?

2-4 rader senare så förstod jag att allt var som det borde på 99mac och gapet kunde stängas för normal syreupptagning Det tog inte lång tid att klämma in det heller... hehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-05 10:18

Det är svårt att inte förlora marknadsdelar när man har 90% av marknaden skulle jag säga.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det är svårt att inte förlora marknadsdelar när man har 90% av marknaden skulle jag säga.

Det är även oerhört svårt att slå sig in på marknaden när man bara har en liten del från början.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-05 14:23

Då är inte heller det som Apple säljer via Apple store online med i siffrorna och som det står i artikeln är det intressantare att se sålda enheter. Sen måste jag nämna att det kom kloka ord kom från Erik.dv i inlägget ovan.

Ganska meningslös statistik, om man man bara räknar distributörer och återförsäljare, och struntar i Apple Store (både online och retail)

När det gäller sålda plattor så räknas ju även all skit som köps till småttingarna och även i ullared.
Så man skall ta sådan här statistik för vad den är, dvs ganska ointressant för apple som vinner i längden då alla som vill ha en riktig Ipad köper en Ipad till slut.

1
Bevaka tråden